A Porsche a 911-es széria legújabb generációjánál először az erősebb változatokat leplezte le, az alap Turbo modellre egészen idáig kellett várni. Nem a csúcs, de azért ott van az élvonalban az újdonság.
A Porsche rendszerint a fordított bevezetés politikáját alkalmazza, azaz első körben az erősebb változatok debütálnak, majd az utolsók között érkeznek meg a belépő modellek. A most leleplezett Turbo ugyan nem a belépő szintet, hanem inkább a csúcskategóriát képviseli, de így is a nála erősebb és drágább Turbo S után érkezett meg.
Na de a lényeg, hogy itt van és semmilyen tekintetben nincs szégyenkezni valója. A 3745 köbcentis hathengeres boxer motor jelen esetben 580 lóerő leadására képes, ami megegyezik az előző generációs Turbo S tudásával. Ezzel 2,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres tempót az újdonság, a száguldásnak pedig az elektronika vet véget 320 km/órás sebességnél.
Természetesen a karosszéria jelen esetben is megkapta a kötelező vadítást, ami miatt csaknem 5 centivel szélesebb a kocsi, mint a Carrera változatok. Ez természetesen a nyomtávra is hatással van a jobb útfekvés érdekében, egészen pontosan hátul 1 centivel kerültek egymástól távolabb a kerekek.
A megnövekedett teljesítmény érdekében az új Turbo generáció fékrendszerén is erősítettek, illetve természetesen rendelhető hozzá kerámia tárcsa is tízdugattyús féknyergekkel, amivel már akár versenykörülmények között sem kell félni a fékerő elvesztésétől. Aki még több sportosságra vágyik, az kérheti pluszban a súlycsökkentő csomagot is, ami 30 kilogrammal teszi könnyebbé a sportkocsit úgy, hogy a hátsó üléseket nem szerelik be, illetve a hangszigetelést is vékonyabbra szabják.
A Porsche 911 Turbo sosem volt olcsó autó és most sem lesz az. Egészen pontosan 60 millió forint feletti árcédulával rendelkezik választott futómű hangolástól és kiegészítő csomagtól függően. Aki viszont képes ennyi pénzt autóra kifizetni az biztos nem fog csalódni, ugyanis már évtizedek óta tudja a Porsche a legrövidebb utat az autófanatikusok szívéhez.