Kompakt prémium ferdehátút mutatott be a DS

A DS Automobiles bemutatta az N°4-et, amely a márka szerint a kompakt prémium ferdehátú szegmensben kínál alternatívát, többféle hajtáslánccal és átdolgozott külső-belső dizájnnal.

A DS hivatalosan is leleplezte a legújabb modelljét, mely most már nem A külső megjelenés egyik feltűnő eleme az új, szélesebb hűtőrács és a vízszintes LED-es fényjelzés, ami részben a DS E-TENSE koncepcióautó hatását tükrözi. A 4,40 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,47 méter magas modell profilját süllyesztett ajtókilincsek és nagy méretű kerekek határozzák meg, ami vizuálisan sportos hatást kelt.

A DS N°4 háromféle hajtáslánccal lesz elérhető: 100%-ban elektromos E-TENSE változat (213 LE, 450 km WLTP hatótáv), plug-in hibrid (225 LE, 81 km elektromos hatótáv) és egy öntöltő hibrid (145 LE). A villanyautó 58,3 kWh-s akkumulátort kap, amely nem számít különösebben nagynak a szegmensben, de megfelelő lehet városi és elővárosi használatra. Gyors DC töltésnél 120 kW-os teljesítmény érhető el, ami nem kiemelkedő, de a kategóriában elfogadható. A plug-in hibridnél egy új generációs eDCT7 váltó segíti a hajtást, ezzel növelve a hatékonyságot.

A belső tér kialakítása a DS N°8 grafikáira épülő digitális műszeregységgel, valamint egy 10 hüvelykes infotainment képernyővel modern megjelenést kölcsönöz. A felhasznált anyagok között található vászon, Alcantara és Nappa bőr is. A személyre szabható világítás és a Focal Electra hangrendszer részei lehetnek az alapfelszereltségnek vagy opciós csomagnak – a pontos elérhetőség országonként eltérő.

A DS N°4 több vezetéstámogató rendszert kínál, például a DS DRIVE ASSIST 2.0-t, amely félautomata sávváltást, kanyarsebesség-optimalizálást és táblafelismerést biztosít. Az EXTENDED HEAD UP DISPLAY a szélvédőn jelenít meg információkat, ezzel elérve, hogy a vezetőnek ne kelljen folyamatosan levennie a szemét az útról. A ChatGPT-alapú hangvezérlés újdonság a szegmensben.

A tengelytáv 2,67 méter, a csomagtartó mérete hajtáslánctól függően változik: 360–430 liter között mozog, így a kategóriára jellemző értékeket nézve nem lehet panasz a praktikumra. Az elektromos változatnál V2L funkció is elérhető, így külső eszközök is tölthetők az autóról.