Bejelentette a Volvo, hogy új moduláris padlólemezt fejlesztett a jövőbeli kompakt modelljei számára, amelyekből konnektoros hibrid is készül majd.
CMA néven mutatta be azt a moduláris padlólemezt a Volvo, amelyet a jövőbeli kompakt modelljei, így a V40 utódja számára is fejlesztett. Most pedig az is kiderült, hogy ebből a néhány éven belül érkező modellből konnektorról tölthető hibrid változat is lesz. A Volvónak nem ez az első plug-in hibridje, a legutóbb a nagyobb modellek számára megalkotott, szintén moduláris SPA padlólemezre épülő XC90-ben mutatkozott be, de a vele azonos platformra épülő S90-ből is lesz ilyen.
A jövendő kompakt modell esetén is Twin Engine névre keresztelt hajtáslánc-koncepció egy vadonatúj fejlesztésű, háromhengeres, turbós benzinmotorból, valamint egy elektromotorból áll majd. A T4 modellben a benzines erőforrás 150 lóerőre képes, a T5-ben pedig 180 lóerős lesz, míg az elektromotor legnagyobb teljesítménye 75 lóerő. A teljesítményadatok nem adhatók össze, de az könnyen kikövetkeztethető, hogy a T5 esetén kétszáz lóerőnél is nagyobb rendszerteljesítményre számíthatunk. A hajtáslánc nyomatékát hétfokozatú, duplakuplungos automatizált sebességváltó továbbítja az első kerekekhez.
A Volvo V40 utódjának bemutatására még várnunk kell, a plug-in hibrid változat azonban nem sokkal a premier után már elérhető lesz. A leleplezésre várhatóan 2017-ben kerülhet sor, és az sem biztos, hogy a Volvo megtartja a V40 nevet az új kompakt modelljéhez.