Az Unimog, a Mercedes legendás terepjáró teherautója hamarosan betölti a 80. életévét (2026-ban), és ennek tiszteletére a gyártó Special Trucks részlege elkészített egy egyedi, hosszú fülkés luxus-pickup változatot.
Az alap egy U 4023 modell, de alaposan átalakították: a végeredmény egy közel 6 méter hosszú, 10 tonnás monstrum, amely megtartotta a gyári portáltengelyes futóművet és a hatalmas terepgumikat, így a terepjáró képességei érintetlenek maradtak.
A legnagyobb változás a motorháztető alatt történt: az eredeti négyhengeres dízel helyett egy 7,7 literes, soros hathengeres OM 936-os blokk került be, ami körülbelül 300 lóerőt teljesít.
Külsőre szabadidő-autós stílust kapott új lökhárítókkal és oldalsó kötényekkel, belül pedig mindenhol bőrborítású ülések, kormány és kárpitok uralkodnak – mégis megmaradt a munkagép-szerű egyszerű műszerfal, ami érdekes kontrasztot ad a luxus elemekkel.
Az átalakításban nagy szerepet játszott a Hellgeth Engineering nevű Unimog-szakértő cég, amely a legtöbb alkatrészt szállította. Bár ebből a gyönyörűségből csak egyetlen gyári példány készül, aki hasonlóra vágyik, valószínűleg velük összerakhat egy szinte azonos darabot.








