Elon Musk pár hónappal ezelőtt nyilatkozta, hogy ő semmi kivetnivalót nem lát abban, ha valaki utólag hozzányúl a saját Tesla példányához. Most viszont szoftveresen akadályozzák meg a módosításokat.
Amióta kiderült, hogy a Tesla utólagosan, szoftveres alapon is képes plusz teljesítményt adni a felhasználóknak, azóta érdekli a rajongókat, hogy vajon külsős cégekkel is megoldható-e ez a mutatvány. Erre mondta pár hónapja maga Elon Musk, hogy ő nem lát kivetnivalót abban, ha valaki utólag megbabrálja a saját járgányát, természetesen garanciavesztés terhe mellett.
Ezt használta ki a szintén amerikai Ingenext cég, aki potom 1000 dollárért cserébe kínál plusz 50 lóerőt és drift üzemmódot a Model 3 tulajoknak egy utólagos vezérlő beszerelésével. Ez miért jó biznisz? Mert a Tesla 2000 dollárt kér csak az 50 lóerős teljesítménynövelésért, az új üzemmód pedig ezen felül még pénzbe kerül.
Adott tehát egy olcsóbb módja annak, hogy a vásárlók hozzájussanak a nagyobb teljesítményhez, ám ezt a gyártó úgy néz ki, hogy mégsem nézi jó szemmel. Az Ingenext megoldása után ugyanis kijött egy gyári frissítés, aminek telepítése után a Model 3 „inkompatibilis módosítás” üzenettel jutalmazza azokat, akik befizettek az 1000 dolláros beavatkozásra. Az autó ettől vezethető marad, de az üzenet nem tűnik el a képernyőről, ezzel alaposan leredukálva a Model 3-ban rejlő lehetőségeket.
Az Ingenext azonnal reagált a történésekre és bejelentették, hogy már készül a saját szoftveres frissítésük, ami eltünteti a frusztráló üzenetet. De vajon erre nem érkezik majd egy újabb Tesla válasz, melyet kénytelenek lesznek telepíteni a tulajdonosok? Dehogy nem! A szoftveres háború elkezdődött!