hirdetés

Nagyot bukik eddig a villanyautózással a Ford

A Ford, a legtöbb nagyobb márkához hasonlóan gőzerővel vágott bele a villanyosításba pár évvel ezelőtt. Azt azonban nem gondolták ők sem, hogy olyan ráfizetéses lesz az elektromos részlegük, hogy az már-már a hagyományos autókból származó profitot is teljesen felemészti.

Az elmúlt hónapok eseményei, főleg a kereslet drasztikus visszaesése, igencsak átrajzolták a pár évvel ezelőtti képet az elektromos autózásról. A kezdeti optimista becsléseket és a teljes elektromos átállásra hajlandóságot manapság már egyre kevesebbet hangoztatták a gyártók.

Most például a Bloomberg magazin jutott olyan információkhoz, miszerint a Ford amerikai elektromos autós részlege, a Model e jó eséllyel még a tavalyi veszteségi rekordját is meg fogja dönteni, azaz amennyiben a jelen folyamatok mennek végbe, akkor nagyjából 5,5 milliárd dollárt bukik el a cég még úgy is, hogy az első negyedévben megduplázódtak az elektromos Ford eladások. Ezzel nemes egyszerűséggel a Ford felemészti azt a nyereséget, amit a belsőégésű és hibrid modellek termelnek ki.

Ennek az az oka, hogy az elektromos fejlesztési költségek nagyon elszaladtak az elmúlt időszakban, amit egyszerűen nem tudnak eladásokkal ellensúlyozni. A Bloomberg szerint ott tart jelenleg ezzel a Ford, hogy minden egyes eladott elektromos autóján 100 ezer dollár ráfizetése van, azaz sok esetben nagyobb összegről van szó, mint amennyibe maga az autó kerül.

Mit lehet tenni? A Ford elkezdte átgondolni a dolgokat, belsős informátorok szerint például rengeteg akkumulátor megrendelést mondtak vissza az eddigi beszállítóktól, illetve a tervezett akkumulátor gyárak kapacitását is visszább veszik. Az ilyen lépésekkel a tervek szerint nagyjából 12 milliárd dollárral nyesik meg a költségvetést a gyáriak.