A PSA egy akkora csoport, aminek irányítása komoly átfogó instrukciókat igényel. A környezettudatos modellekért felelős igazgató azonban nem erőltet rá döntést egyetlen almárkára sem, azaz mindenki maga oldja meg az elektromos paletta felépítését.
A nagy autóipar csoportok vezetése szigorú szabályrendszert és átfogó intézkedéseket igényel, azonban a legjobbak azt is tudják, hogy nem szabad komoly mértékben korlátozni az egyes almárkákat abban, hogy a saját igényeiket és az egyediségüket érvényesíteni tudják. Ez igaz a PSA konszernre is, aminek a környezettudatos palettáért felelős igazgatója most elárulta, hogy nem mondják meg a márkáknak, hogy melyik utat válasszák az elektromos átállás megvalósítására.
„A PSA-n belül a C-szegmensben két alap is a gyártók rendelkezésére áll, de mi nem mondjuk meg, hogy az eCMP vagy pedig az EMP2 platformra kell építkezniük. Ezt mindenki maga dönti el annak fényében, hogy inkább a hibrid, vagy pedig a teljesen elektromos variánsokat létesíti előnyben a későbbiekben”- mondta Anne-Lise Richard az Autocar magazinnak.
Ennek is köszönhető, hogy míg például az Opel erőteljesen a teljesen elektromos irányt választotta, addig a DS vagy pedig a Peugeot komoly lehetőségeket lát még a hibridezésben is.
Anne-Lise Richard arra is kitért, hogy egyelőre a C-szegmens villanyosítása a fő szempont, de a kisebb kategóriák elektromos átállására is van igény. Ez viszont már jóval nehezebb kategória ebből a szempontból, mivel például a kisautókat magába tömörítő A-szegmens vásárlói rétege kimondottan árérzékeny, így meg kell találni az arany középutat, ahol már elégségesnek mondható az elektromos hatótáv, de a nagy akkumulátorok és az erős villanymotorok költsége még nem nyomja az egekbe az árcédulákat.