Bár az autógyártók egyre inkább az elektromos hajtásra összpontosítanak, a belső égésű motorok fejlesztése még korántsem állt le. Ezt bizonyítja a Ferrari legújabb szabadalma, amely egy különleges, ovális dugattyús motor koncepcióját vázolja fel.
Az európai szabadalmi hivatalnál bejegyzett dokumentum szerint a Ferrari mérnökei úgynevezett „stadion alakú” dugattyúkat terveztek. Ezek nem teljesen oválisak, inkább egy lekerekített végű téglalapra hasonlítanak. A dugattyúk hosszabbik oldala a hengerblokk külső széle és a V-alak belső íve között helyezkedik el, ami kompaktabb motorépítést tehet lehetővé. Ez különösen akkor lehet előnyös, ha a Ferrari hibrid rendszert szeretne integrálni anélkül, hogy a teljes hajtáslánc túlzottan megnyúlna. Emellett a szelepvezérlés, illetve a szelepek mérete és száma is optimalizálható ezzel a kialakítással.
A szabadalom legalább két hengeres elrendezést említ, de az egyik vázlatrajzon egy V12-es motor is látható. Ez felveti a lehetőséget, hogy a Ferrari egy kompakt hibrid V12-es motort fejleszt, amely akár az F80 hipersportautó utódjában is helyet kaphat. Az is elképzelhető, hogy az olasz márka a 12Cilindri és a Purosangue jövőbeli hibrid változatait készíti elő ezzel a technológiával.
A Ferrari szabadalma nemcsak a dugattyúk formájában, hanem a hajtókarok kialakításában is tartogat érdekességeket. Az új rendszerben a dugattyúk hajtókarjai össze vannak kötve, vagyis nem minden egyes dugattyúhoz tartozik külön hajtókar a főtengelyen. Ehelyett az egyik hajtókar csapágysapkája a szomszédos dugattyú hajtókarjának részét képezi, egy rugalmas csuklós kialakítás segítségével. Ez lehetővé teszi, hogy a második hajtókar szükség szerint elforduljon a hengerben mozgás közben.
Ez a megoldás nem teljesen új a belső égésű motorok világában. Az 1970-es évek végén a Honda az NR500 versenymotorjához fejlesztett egy valódi ovális dugattyús V4-es motort, amely hengerenként nyolc szeleppel rendelkezett. Az elmélet ígéretes volt, de a gyakorlatban a dugattyúgyűrűk tömítési problémái miatt a konstrukció nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Hogy a Ferrari újítása mennyire válik sikeressé, az még kérdéses, de a szabadalom alapján egyértelmű, hogy a legendás olasz márka továbbra is elkötelezett a belső égésű motorok fejlesztése mellett, még az elektromos átállás küszöbén is.