A Honda az elektromos e kisautó bemutatója kapcsán árulta el, hogy nem kevés múlik az autó sikerén. Az évi 10 ezer értékesített példány a cél, hogy elkerülhető legyen az EU-s bírság.
Nem csoda, hogy a Honda már a Frankfurti Autószalon előtt kemény marketing hadjáratot épített az elektromos e városi autóra, ugyanis ennek a modellnek kell elsődlegesen megmentenie a japánokat a kemény pénzbírságoktól.
A 2020-ban életbelépő új Európai Uniós környezetvédelmi rendelet ugyanis az egész palettára értendően maximum 75 g/km CO2 kibocsátást engedélyez büntetlenül, azon felül pedig grammonként és autónként is kemény bírságot kell a gyártónak fizetnie. A Honda jelenlegi kínálatát pedig a számítások szerint csak évi 10 ezer eladott elektromos autó lesz képes eme érték alá betuszkolni.
A márka vezetősége mindezek mellett pozitívan áll a dologhoz, ugyanis már a leleplezést megelőző érdeklődés is a vártnál jobban alakult. Persze, azért nem egyszerű a helyzet annak fényében, hogy az e városi kisautó csak és kizárólag az európai piacon lesz értékesítve.