Akárcsak elődje, a bombasztikus formájú és 1989-es 8-as sorozat, úgy az új is a BMW technikai tudásának egyetlen autóba sűrített guruló szimbóluma lesz – ígéri a cég a jövőre bemutatkozó újdonsággal kapcsolatban. Egyelőre a formavilágot villogtatják, hadd csorogjon az érdeklődők nyála…
Rengeteg új képet adott közre a BMW a leendő új 8-as sorozatról. Pontosabban: egyelőre még csak a leendő széria-modell előtanulmányáról, amely azért már nem csupán makett, hanem tökéletesen üzemképes kísérleti laboratórium. Bár a sorozatgyártott modell formavilága néhány részletben még eltérhet a most már részleteiben is megcsodálható „előfutárától”, de azt azért biztosra vehetjük, hogy túlságosan jelentős különbségek már nem várhatók. Marad a 6-os sorozat kupéjához felettébb hasonlatos, de annál méltóságteljesebb (és persze valamivel nagyobb), tekintélyt parancsoló, ugyanakkor sportos vonalvezetésű karosszéria.. John Buckingham, a modell fejlesztőcsapatának vezetője a brit Autocar magazinnak nyilatkozva úgy fogalmazott: az új 8-as küldetése, hogy egyszerre legyen luxusautó, amelyet olyan vezetni, mint GT-t.”
Ezen felül persze az is az új 8-as küldetése, hogy 27 évvel ezelőtti elődjéhez hasonlóan megtestesítse azt a technikai színvonalat, amelyet a márka képvisel. Az 1989-ben bemutatott előd is rengeteg innovációt vonultatott fel – arról nem is szólva, hogy az volt az első olyam modell a cég történetében, amelyet számítógép segítségével terveztek. Az első sorozat nem bizonyult éppenséggel sikeresnek, hiszen mindössze 31 000 példány készült belőle, mielőtt leállították volna a gyártását. De tegyük hozzá: ez nem igazán az autó hibája volt. Inkább csak rosszkor született – bizonyos szempontból jóval megelőzte a korát, másrészt a nagyfogyasztású sportkocsi a zöldmozgalom első nagy áttörésének idején nem éppen szerencsés csillagzat alatt fogant.
Az új 8-as technikai érdekességeiről még nem árult el sokat a gyártó, de azt ígérik: bevetnek benne mindent, amivel csak rendelkeznek – bármit is jelentsen ez pontosan. Most a formavilág felvillantásával csigázták egy kicsit a közérdeklődést, ősszel alighanem majd a technikai részletek első morzsáival rukkolnak ki…