Új városjáró a Daciától

Hipster: kicsi, praktikus, olcsó

A Dacia bemutatott egy vérbeli városi koncepciót, illetve nem is, hiszen a tervek szerint gyártásba is küldik. A Hipster alig 3 méter hosszú, 1,55 méter széles és 1,54 méter magas. Dobozformája célszerű:,rövid túlnyúlások, sík lemezek, semmi felesleges dísz. A karosszéria részben újrahasznosított anyagból készült, és több spórolós megoldás is van benn, mint például hevederes ajtóhatároló és tolóablak.

Könnyű, de nem játékautó

Mindössze 800 kilót nyom, ami jóval kevesebb, mint például a Dacia Spring tömege. Ez kevesebb anyagköltséget és jobb fogyasztást jelenthet.

Négy felnőtt számára elég helyet nyújt, a csomagtartó pedig alapból 70 literes, de a hátsó ülések lehajtásával akár 500 literig bővíthető.

Fapad, okosan

A beltér minimalista, de átgondolt. Az „You Clip” rendszer 11 ponton engedi kiegészítők rögzítését. Ilyen például a kivehető Bluetooth hangszóró, vagy a szintén kivehető táska, amely a helyén ajtózsebként funkcionál.

Kijelző helyett a tulaj telefonja viszi a főszerepet, kulcs, navigáció és infotainment egyben.

A Hipstert nem hosszú utakra szánják, hanem városi, napi használatra. A Dacia szerint a legtöbb sofőr kevesebb mint 40 kilométert vezet naponta, így heti két töltés elég lehet a legtöbb embernek.

Nem csak ötlet, tényleg jön

A Dacia komolyan gondolja a Hipstert – nem tanulmányautó, hanem valós modell, amely a Springnél is olcsóbb lehet. Az uniós szabályozás is támogatja a kisebb, olcsóbb villanyautókat, így jó eséllyel sikeres lehet az európai piacon.