Úton a harmadik Renault Captur-generáció – 2027-ben érkezik az új városi SUV

Miközben a Renault egyre szélesebb villanyautó-kínálatot épít – a Renault 5 és Renault 4 E-Tech után hamarosan a Twingo E-Tech is bemutatkozik –, a francia gyártó a belső égésű motoros modelleket sem engedi el. A Clio hatodik generációja után már készül a harmadik Renault Captur, amely várhatóan 2027-ben mutatkozik be.

Tíz év alatt három generáció

A Captur első változata 2013-ban jelent meg, némileg késve a Nissan Juke által megnyitott szegmensben, de gyorsan sikeressé vált: 2013 és 2019 között több mint egymillió darabot értékesítettek belőle. A második generáció 2019-ben debütált, és 2024-ben esett át ráncfelvarráson; ez marad gyártásban egészen az új modell érkezéséig. Emellett egy külön, Kaptur néven futó változatot is készítettek a feltörekvő piacokra a Dacia Duster alapjain.

Új motorok és a Symbioz

A Renault a generációváltásig frissített motorpalettával tartja versenyben a jelenlegi Capturt. Az új erőforrások között szerepel a háromhengeres 1.2 TCe 115 lóerővel, kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos váltóval, valamint egy bivalens benzin/GPL változat 120 lóerővel. A Clio 6-ban bemutatott új 1.8-as hibrid rendszer (160 LE) már elérhető a modellben, amely így alacsonyabb fogyasztást és kedvezőbb CO₂-kibocsátást kínál.
A palettát egy új, hosszabb tengelytávú változat, a Renault Symbioz is kiegészítette, amely a családos vásárlók igényeit célozza.

Captur 3 – nagyobb és versenyképesebb

A harmadik Captur-generáció közel 4,30 méteres hosszra nő, így közvetlen riválisa lesz a Peugeot 2008-nak, a Citroën C3 Aircrossnak és a VW T-Rocnak. Az új modell feladata, hogy még az elektromos átállás előtt fenntartsa a Renault SUV-eladásainak volumenét.
A Captur 3 gyártását a spanyolországi Valladolidban végzik majd, míg a Nissan Juke – amelynek terveit a Renault döntései szintén befolyásolták – továbbra is az angliai Sunderland üzemben készül. Érdekesség, hogy a Juke eredetileg kizárólag elektromosnak készült, de végül benzinmotoros változat is lesz belőle, amely szintén csak 2027-ben érkezik.

Fókuszban a jövő

A Captur harmadik generációja segíthet abban, hogy a Renault belső égésű motoros kínálata 2035-ig piacon maradjon – ez az az év, amikor az EU jelenlegi tervei szerint minden új autó elektromos lesz. Addig a Captur, a Clio és társaik továbbra is fontos szerepet játszanak a márka stratégiájában, párhuzamosan az egyre bővülő E-Tech villanyautó-portfólióval.