kocsi.hu magazin
  • Magazin
  • Márkák
  • Használt autók
  • Hirdetésfeladás

Böngészés autómárkák szerint

  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Ariel
  • Aston Martin
  • Audi
  • Aurus
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Buick
  • BYD
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Denza
  • DMC
  • Dodge
  • Dongfeng
  • DS
  • Ducati
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Geely
  • Genesis
  • GMC
  • Harley-Davidson
  • Hennessey
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Ineos
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Iveco
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Koenigsegg
  • KTM
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Lincoln
  • Lotus
  • Lynk&Co
  • Maserati
  • Maybach
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • NIO
  • Nissan
  • Opel
  • Pagani
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • RAM
  • Renault
  • Rimac
  • Rivian
  • Rolls-Royce
  • RUF
  • Saab
  • Saleen
  • Seat
  • Shelby
  • Skoda
  • Smart
  • Ssangyong
  • Subaru
  • Suzuki
  • TATA
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Xiaomi

Változás állhat be a vészvillogók működésében egy amerikai cég javaslatára

2020. október 09. | Autóshír Biztonság Hírek | Címkék: amerikai, autós hírek, Emergency Safety Solutions, közlekedésbiztonság, vészvillogó

Az amerikai Emergency Safety Solutions szerint a közlekedés tempója már régen elszaladt az olyan szabályozások mellett, mint például, hogy másodpercenként hányszor kell felvillannia egy vészvillogónak.

Az autózás történetében csaknem hetven évvel ezelőtt jelent meg a vészvillogó fogalma. Ekkor jöttek rá ugyanis a fejlesztők, hogy valamilyen módon illik a környezetünkkel tudatni, ha nem csak parkolunk valahol, hanem bizony technikai vagy más okok miatt bajba kerültünk. Az irányjelzők együttes villogása pontosan megfelelt erre a célra, hiszen a jelzés értéke mellett a figyelemfelkeltő funkciót is ellátja, azaz észre vesz általa a többi közlekedő.

Csakhogy azóta annyira felgyorsult a közlekedés ritmusa, hogy a jelenlegi másodpercenként egy villogás közel sem elég figyelemfelkeltő az amerikai Emergency Safety Solutions szerint. Egy autópálya leállósávjában álló autó két villanása között ugyanis majdnem 40 métert tesz meg egy mai járgány a sebességkorlátozások betartása mellett, ha pedig még szabálytalanul esetleg gyorsan is hajt, akkor ennél természetesen jóval hosszabb a szóban forgó út.

A közlekedésbiztonsággal foglalkozó cég szerint a villanások gyorsításával még feltűnőbb a bajba került autós, azaz ha bevezetik az 5 Hz-es, azaz másodpercenként minimum 5 alkalommal felvillanó vészvillogókat, akkor sok leállósávon bekövetkező súlyos baleset elkerülhető lesz.

Az átállás ráadásul a mai főként LED-es megoldással működő irányjelzők esetében nem is igényel óriási előkészületeket, elég csupán a vezérlő szoftverében átírni a villanások mértékét szabályozó értékeket.

Kapcsolódó cikkek

  • image1-1
    A rágcsálók egyre nagyobb Tesla rajongók a…
  • tesla-driver-crashes-into-arizona-cop-car
    Vizsgálatot indítanak az amerikai hatóságok a Tesla…
  • 2021-Toyota-Corolla-Sedan-GR-Sport-European-spec-8
    A Toyota továbbra is kitart a szedánok mellett
  • ford-delays-bronco-launch-covid-suppliers-1
    Csúszik az új Ford Bronco piaci bevezetése
  • ferrarimaranello
    Gyárat bővít a Ferrari a villanyosítás jegyében
  • teslalat1
    A Tesla kameráit nem vakíthatja el még a hó sem
  • tesla-autopilot
    A rossz kommunikáció miatt pontozta le az Euro NCAP…
  • 65286a82-waymo-detroit
    Nem bíznak még az emberek az önvezető autókban egy…
  • 344cb878-2020-ford-police-interceptor-utility-2
    Ford hibridek lepik el az amerikai rendőrség flottáját

Legutóbbi cikkek

  • Visszaszerezte a Ferrari a Testarossa elnevezést

    2025. július 4.

  • Rali-szörnyeteget villantott a Lada

    2025. július 4.

  • Ismét van Mitsubishi Grandis

    2025. július 3.

  • Megújult a Bentley emblémája

    2025. július 3.

  • Felfrissült a Kia Sportage

    2025. július 2.

Ha jó élményre utazol

kocsi.hu
  • Felfrissült a Kia Sportage

Használt autók, tesztek

  • Élhető hidrogén? Teszten a Toyota Mirai

    Élhető hidrogén? Teszten a Toyota Mirai

    2022. május 29.

  • Teszt: Citroen C4 Picasso 1.6 VTI Dynamique

    2015. május 13.

  • Dacia Logan (2005-2012) használt teszt

    2015. április 17.

  • Peugeot 406 Coupé (1996-2003) használt teszt

    2015. március 31.

  • Volvo V70 (2000-2007) használt teszt

    2015. március 27.

Tagfelhő

  • AMG Audi autós hírek Bentley BMW crossover electric elektromos autó Ferrari Fiat Ford Genfi Autószalon hibrid Honda hyundai hírek Jaguar Kia koronavírus kínai autó Lamborghini mazda McLaren Mercedes Mustang Nissan opel Porsche Renault ráncfelvarrás skoda sportkocsi SUV suzuki szuper-sportkocsi tanulmány tanulmányautó Tesla Toyota tuning turbó V8 versenyautó Volkswagen Volvo
Autóstart
kocsi.hu magazin

2025 © Minden jog fenntartva. Adatkezelési nyilatkozat