hirdetés

VW: Hosszú évekig velünk lesz még a belsőégésű motor

A Volkswagen konszern vezetői nem tagadják, hogy erős elektromos-offenzívába kezdenek az új ID.3, ID.4 és ID. Space Vizzion autóikkal, viszont derűlátók az alternatív megoldásokkal kapcsolatban is, melyekkel még évekig kitolhatják a belsőégésű motorok életciklusát

A dízelbotrány és a szigorodó CO2 kibocsájtási normák törvényszerűen magukkal hozták, hogy a VW-csoport – ahogy sok más gyártó is – erőteljesen fejleszteni, építeni kezdte elektromosautó-típuscsaládjait. Azonban az Innováció és Technológia nevű fórumon a csoport sajtószóvivője az auto Bild kérdésére válaszolva elmondta, hogy ez az áttérés az E-technológiákra hosszú évek folyamata lesz és ez alatt a belsőégésű motorok piaca is erős marad, így az Otto-, dízel illetve a CNG-vel üzemelő motorok a „hibridmeghajtás különböző változataival” megmaradnak. Jellemzően plug-in, illetve 48 Voltos rendszerrel szerelt mild hibrid formájában.

Generated by pixel @ 2020-03-30T22:05:42.769409

Matthias Rabe, a Volkswagen műszaki igazgatója ezen motorok jövőjét egyértelműen a CO-semlegesen előállított szintetikus üzemanyagokhoz köti, melyekkel évek óta folytatnak kísérleteket és mára a rendelkezésre álló technológia lehetővé teszi a karbonsemleges elállításukat. Az ilyen üzemanyaggal hajtott belsőégésű motorok, kombinálva az akkumulátoros E-hajtással pár éven belül a jelenlegi CO2-kibocsájtás felére szoríthatná vissza a konszern átlagát, ami hatalmas eredmény lenne, 2050-re pedig teljes mértékben elérhetővé válna a karbonsemlegesség. A CNG (földgáz) hajtású motorokkal 2025-ig számolnak.

Audi e-diesel

E mellett komolyan hisznek a hidrogén üzemanyagcella elterjedésében is, mindemellett Herbert Diess – a VW csoport vezérigazgatója ezen alternatív üzemanyaggal meghajtott gépjárművek „nem lesznek alternatívái a belsőégésű motorokkal hajtottaknak”.