hirdetés

10 százalékos bércsökkentést tervez a Volkswagen

A Volkswagen a jelentések szerint egyre komolyabb financiális problémák elé nézhet a jövőben, így szükséges néhány lépés, hogy elkerüljék a csődöt. Most már az elbocsátások és gyárbezárások mellett szó van a megmaradó munkások fizetésének csökkentéséről is, illetve a bónuszokat is kisebb összegekben határoznák meg.

A Volkswagen már korábban bejelentette, hogy bizony a cég jövője érdekében komoly költségcsökkentésre és megtakarításra van szüksége. Előzetes számítások szerint legalább 4 milliárd eurót szükséges lecsapniuk a kiadásokból a közeljövőben, hogy stabilizálódni tudjon a gazdasági helyzetük.

Ennek érdekében már szóba került, hogy alaposan lecsökkentik a munkások számát, például a fejlesztési központ is nemsokára fele állománnyal megy tovább. A gyári munkások sem érezhetik biztonságban magukat, hiszen egy konkrét üzem bezárása mellett felmerültek további kapacitás-csökkentések is. Összesen a szeptemberi tervezet szerint 30 ezer munkahely megszüntetését tartalmazza a költségcsökkentési csomag.

Na de, mi van azokkal, akik mégis megmaradnak a VW kötelékében? A most a Handelsblatt magazin birtokába jutott információk szerint ők sem lehetnek nyugodtak. A VW ugyanis a bérek csökkentését is kilátásba helyezte. Ez a jelenlegi állás szerint az átlagos dolgozók esetében 10 százalékos csökkentés lenne, míg a magasabb beosztásban lévők esetében az év végi bónuszokba is belenyúlnának.

A Reuters mindezek mellett úgy tudja, hogy október eleje tárgyal már a VW vezetősége a németországi gyáraiban dolgozók képviselőivel, és keresi a költségek csökkentésének módjait, valamint gőzerővel megy a tervezgetés is, hogy mely járműveket gyártsák az egyes üzemekben. A bértárgyalások következő fordulója a tervek szerint október 30-án kezdődik meg.

A hab a tortán, hogy a jelenleg szóban forgó 4 milliárd eurós megtakarítás csak a kezdeti lépés, a gyártó pénzügyi igazgatója szerint ugyanis 2026-ig legalább 10 milliárd eurót kell megspórolniuk, hogy életképes maradjon a márka.