Idén május 13-15 között rendezik meg a III. Balatonfüred Concours d’Elegance-t, az oldtimer autók szépségversenyét. A világ számos országának különleges szépségű helyein rendeznek Concours d’Elegance versenyeket, Balatonfüred pedig egyre biztosabban halad célja felé, hogy Közép-Európa kiemelkedő jelentőségű oldtimer seregszemléjének legyen a házigazdája. 2016-ban is a Tagore sétány és a Vitorlás tér kínál majd festői hátteret az ipari formatervezés csodáinak.
A BMW tavaly is kiválóra értékelte a balatonfüredi rendezvényt, és már akkor ígéretet tettek, hogy idén a 100. éves jubileum alkalmából számos meglepetéssel készülnek. Ezekre csak a rendezvény megnyitásakor derül fény. Azt viszont már most is tudni lehet, hogy hazai és külföldi gyűjtők jóvoltából több különleges BMW is színesíti a palettát: BMW 319 és 328 1938-ból, 327-es 1939-ből, illetve egy 3200 CS Bertone, amelyből összesen kb. 50 darab maradt fenn.
A III. Balatonfüred Concours d’Elegance közönsége korábban sosem látott mennyiségű cseh autóban gyönyörködhet majd. Érkezik például egy 1935-ös Skoda Sport Roadster, amiből összesen 30 darab készült. Emellett egy 1936-os Wikov luxusautóval és a Wikov márka történetével is megismerkedhetnek az érdeklődők egy történész jóvoltából. A cseh, szlovák és osztrák gyűjtők segítségével olyan exkluzív márkák egy vagy több képviselőjével találkozhatnak a látogatók, mint a Farman, a Duesenberg, a Hispano-Suiza és a Bugatti.
A 2015-ös Balatonfüred Concours d’Elegance abszolút győztese egy Hispano Suiza volt. A nyertes jármű tulajdonosa idén egy 17EX kódjelzésű Rolls-Royce-t hoz. Az 1920-as években mindössze négy darab áramvonalas, sportos autót készített a cég, amikor Sir Henry Royce úgy döntött, hogy megpróbálja sportosabbra szabni a Rolls-Royce imidzsét. Az 1928-as gyártás és tesztelés után ez a példány egy indiai maharadzsa tulajdonába került és csak a 70-es években tért vissza Európába egy olasz gyűjtő jóvoltából. 2006-ban a Villa d’Este versenyen a legszebb Rolls-Royce díját nyerte meg. Ezt az autót hozza el Balatonfüredre osztrák tulajdonosa, aki néhány éve vette meg a járműkülönlegességet.
Az oldtimer szépségversenyek elengedhetetlen résztvevője a Jaguar E-type. Magyar gazdája egy 1964-es példányt mutat be. Az olasz autógyártást egy 1959-es Alfa Romeo 2000 képviseli, francia ritkaságként pedig egy Facel Vega HK500 látható majd.
A svéd autóipar képviselői egy Volvo PV544 és egy Bertone karosszériás 262-es modell. A szocialista autóipart a cseh Oldtimer Magazin szerkesztősége által benevezett Skoda 1000 MBX kupé, továbbá egy Tatra T600 Tatraplan, egy Tatra 603-as és egy gyönyörűen restaurált Csajka reprezentálja.
A hazai vonatkozásokról sem feledkeztünk meg: ismét hazánkba látogat Festetics Ernő gróf egykori versenyautója, amely 1937-2007 között „tartózkodott” Magyarországon. A Maserati 8CM-et svájci tulajdonosa aprólékosan restaurálta és magyar nemzeti színekre fényeztette.