Öt olyan autót vetettek alá töréstesztnek a Global NCAP szervezetnél, amelyek Indiában kaphatók, és mindegyik megbukott, az ötből nulla csillagot érdemeltek ki.
Az új autók biztonságára vonatkozó előírások a világnak nem minden táján olyan szigorúak, mint Európában vagy az Egyesült Államokban. Indiában például sokkal gyengébb biztonsági felszereltséggel is piacra kerülhetnek modellek, amit a gyártók a kedvezőbb ár elérése érdekében rendre ki is használnak. Most öt olyan autót vetett alá töréstesztnek a Global NCAP, amely csak az indiai piacon kapható, és nem meglepő, hogy mind az öt megbukott.
A Hyundai Eon, a Mahindra Scorpio, a Suzuki Celerio, a Suzuki Eeco és a Renault Kwid is nulla csillagot érdemelt ki az ötből. Fontos megjegyezni, hogy a Celerio nem ugyanaz a modell, amit nálunk is forgalmaznak, hiszen hozzánk hat légzsákkal és ESP-vel kerül a típus, így az Euro NCAP töréstesztjén három csillagot szerzett. A Hyundai Eon is legfeljebb csak ránézésre hasonít a nálunk forgalmazott i10-re.
A Renault Kwid esetében többször is nekifutottak a tesztnek, a légzsák nélküli és a légzsákkal felszerelt változattal is elvégezték a próbát, azonban egyiknek sem sikerült csillagot szereznie. A Renault azonnal bejelentette, hogy áttervezi a típust, mert eltökélt szándékuk, hogy biztonságos kiskocsit kínáljanak. A Kwid az a modell, amelyet többször is hírbe hoztak azzal, hogy Dacia emblémával Európában is piacra kerülhetne, ehhez azonban meg kell erősíteni az utasok védelmét, mint ahogyan a Suzuki is tette a Celerio esetében.
A Global NCAP pedig a legújabb teszteredmények kapcsán arra törekszik, hogy elérjék, ne lehessen forgalomba hozni ilyen gyatra biztonságú autókat még Indiában sem.