Divatos SUV formát öltött a Peugeot 3008-as következő generációja. A várhatóan novembertől forgalomba kerülő, de hivatalosan 2017-esnek minősülő modellből hibrid változat is készül majd.
Tegnap szivárogtak ki az első képek a Peugeot 3008-as következő generációjáról, ma pedig már hivatalosan is kiadták az első sajtófotókat és információkat az újdonságról. A második generációs modell egyértelműen SUV-os külsőt kapott elődje crossoveres vonásai után. A divatos terepjárós formát nem csak az emelt hasmagasság és a széles kerékjárati ívek hangsúlyozzák, hanem a legújabb trendnek megfelelően kettős fényezést is kapott az autó: az öv-vonaltól felfelé fényes fekete színvilág használatával elérték, hogy az oszlopok szinte láthatatlanná váljanak. A tetővonal krómos csillogása pedig laposabbnak láttatja az autót, mint amilyen valójában. (A második generációs 3008-as pontosan olyan magas, mint tojás formájú elődje, – annak ellenére, hogy a hasmagassága 5 centiméterrel nőtt.)
Az egész külső formavilág természetesen nagyon hasonlít a 2014-es párizsi autószalonon bemutatott Peugeot Quartz tanulmányautóéra, amely az új 3008-as előfutára volt. Az autó a PSA konszern EMP2 nevű platformjára épül, amely a gyártó szerint mintegy mázsányi súlymegtakarítást tett lehetővé a mostani szériához képest – annak ellenére, hogy az új modell minden tekintetben nagyobb, mint az elődje. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a második generációs 3008-as lényegében a Kia Sportage és a Hyundai Tucson méretosztályába tartozik.
A belső térben visszaköszönnek az előd modellből ismert, repülőgépes (vagy inkább űrhajós?) hangulatot árasztó billenőkapcsolók, de ezektől eltekintve minden teljesen megváltozott. A Peugeot i-Cockpit dizájnvonalát tükröző futurisztikus formák remekül illenek az Audi és a Volkswagen riválisaiból ismert nagyméretű (12,1 hüvelykes) digitális kijelzőhöz, amely a hagyományos műszerfal funkcióját tölti be. E mellett helyezkedik el a középkonzol tetején a fedélzeti infotainment-rendszer nyolchüvelykes érintőképernyője.
Ugyanakkor nem csak sokkal látványosabb, hanem némileg praktikusabb is lett az új 3008-as, mint az elődje – legalábbis a csomagtere jelentős mértékben nőt: a hátsó üléseket lehajtva majdnem két köbméternyi poggyászt képes befogadni.
A motorválaszték az 1,2 és az 1,6 literes benzinesekből, valamint az 1,6-os dízelből áll, hamarosan pedig hibrid verzió is érkezik.