hirdetés

Minden kiderült a Skoda Kodiaqról

Az előzetesek után teljes egészében is leleplezték a Skoda új szabadidő-terepjáróját. A Kodiaq tágas utastérrel, praktikus megoldásokkal, modern technikával és gazdag felszereltséggel érkezik.

Kodiaq névre keresztelte új modelljét a Škoda, a Yeti után ezzel szállnak be a középkategóriás szabadidő-terepjárók közé. A moduláris padlólemezre épülő újdonság ötajtós karosszériája 4,7 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,68 méter magas, a tengelytávja 2,79 méteres. A Kodiaq lesz az első hétszemélyes típus a Škoda kínálatában, a harmadik üléssor opció lesz, és a padlóból hajtható ki. A második üléssor pedig 18 centiméteres sínen tologatható, és szintén síkba lehet hajtani a támláit. Így öt üléssel akár 765 literes is lehet a csomagtér, amelynek fedele láblendítésre, elektromosan nyílik. Két személlyel pedig akár 2065 literes rakteret is használhatunk, az első utasülés támlájának előredöntésével 2,8 méter hosszú tárgyak szállíthatók az autóban.

A műszerfal a Superb elrendezését követi, többféle navigációs rendszer közül lehet választani, a legfejlettebb Google Earth műholdképet vetít a térkép mögé, és a beépített SIM-kártya 4G-s internetét wifivel osztja meg. Az extrák sorát 11 hangszórós, 525 wattos Canton hifi, táblagép-tartók és 220 voltos aljzat is gazdagítja, és nem hiányoznak a modern vezetéssegítő rendszerek sem: az adaptív tempomat, a ráfutásgátló vészfékrendszer, a sávelhagyás-figyelmeztetés és a holttérfigyelő. Okos megoldásokkal könnyíti meg az életet a Kodiaq: például a Superb mintájára esernyőt lehet előhúzni az ajtóból, az ajtókat kipattanó élvédő óvja, a hátul ülő utasok fejét pedig ötletes keret tartja egyenesen alvás közben. A Kodiaq akár 2,5 tonnát is vontathat, ehhez kihajtható vonóhorog állhat rendelkezésre.

A Kodiaq technikája a Volkswagen-csoport aktuális kínálatát tükrözi, így a motorok sora az 1,4 literes TSI 125 és 150 lóerős változatával indul, az utóbbi hengerlekapcsolással is takarékoskodik. A 2 literes, 180 lóerős TSI a legerősebb benzines, míg a 2.0 TDI pedig 150 és 190 lóerős kivitelben érhető el. A hatfokozatú kézi váltó helyett hat vagy hétsebességes DSG érhető el, az erősebb motorokhoz széria, akárcsak az összkerékhajtás, míg az adaptív lengéscsillapítás opció.