A rögvalóságra tervezte az indiai Mahindra a Jeeto platós kisteherautó alapjaira épített kisbuszt. A 3,3 méter hosszú jármű hat munkást szállíthat munkába végtelenül spártai körülmények között – de legalább oclsón.
A világ fejlettebb részein már el is felejtettük a szocializmus puritán járműveit, amelyeknél csak az volt a tervezők célja, hogy a lehető legolcsóbb, közlekedésre éppen-csak alkalmas eszközöket kreáljanak. A világ távoli részeiben ma is él ez a szemlélet. Az indiai Mahindra most bemutatott minibusza bevallottan a városi ingázó melósok számára készült – ennek megfelelően nem a hatalmas infotainment-kijelzőkkel és az Indiában amúgy is kétségesen alkalmazható önvezérlő rendszerekkel vakítják a vásárlókat, hanem olyan rögvalósághoz kötött kulcsszavakkal, mint az olcsó vételár vagy a könnyű tisztíthatóság. Érdemes megfigyelni a képeken, mennyire tényleg csak a legszükségesebb kezelőeszközök kerültek az autóba: még fordulatszámmérő sincs, a műszerfal a fekete műanyag kormány mögé helyezett egyetlen órából áll. Az ablakokat is kézi erővel lehet mozgatni, klíma nem is rendelhető. A hatodik utas hátul, oldalt elhelyezett felhajtható padjához még biztonsági öv sincs! Mint ahogy nincs fedélzeti kamera sem, amellyel folyamatosan fotózhatnák magukat a jókedvű utasok, hogy már a kocsiból azonnal tolhassák a képeket a közösségi média oldalaira. Persze, ez utóbbi talán a legkevésbé szükséges – hiszen vajon ki akarna munkába menet ebből az autóból képeket posztolni? A 12-es acél keréktárcsákon guruló 3,34 méter hosszú hatszemélyes (!) kisautót egy 16 lóerős 625 köbcentiméteres dízelmotor mozgatja, fogyasztása állítólag 3,9 liter. Vagyis a Jeeto Minivan nem csak megfizethető, de a fenntartása sem kerül sokba – és alighanem az út szélén is meg lehet javítani…