Teher alatt nő a pálma – tartja a mondás és a Porschénál jól tudják, hogy a növekedés bizony extra profitot is hozhat, így – bár valószínűleg nem kellett őket nagyon kapacitálni – úgymond engedtek a közvélemény nyomásának és gyártásba viszik a nemrégiben még csak tanulmányautóként bemutatott 911 Speedstert.
Az idei Párizsi Autószalonon bemutatott 911 Speedster Concept ugyan hivatalosan még nem szériaérett, de nem nehéz meglátni, hogy lényegében semmi nem áll a sorozatgyártás útjába. Hogy tudatos volt-e vagy sem (azért ne fogadjunk nagy tételben arra, hogy nem egy remek marketingterv része az egész show) azt mindenképpen a javára kell írni, hogy elképesztően jól néz ki és abban is biztosak vagyunk, hogy az 1948 szériapéldány bármilyen borsos áron azonnal gazdára talál.
Azért 1948, mert ez volt az első éve az ős- 356-osnak és ez a filozófia tökéletesen illik a 70 éves évfordulóját ünneplő márka imidzséhez.
Szerencsére nem csak amolyan szemre szép, de átlagtechnikát használó kivitel lesz. A jelenlegi Carrera 4 „keskeny” karosszériáját használja, ugyanakkor a GT3-ból jól ismert, négyliteres, 500 lóerős szívómotort kapja, amely boldogan forog egészen 9000-es fordulatszámig. Hogy a purisztikus autózás szerelmeseinek kedveskedjenek, ezért az összes példány hatsebességes kézi váltót kap, az automata még csak opció sem lesz. A retró-visszapillantótükrök (Talbot-forma) és a perforált bőrülés természetesen alap, ahogy a szemgúvasztó oldalgyorsulás és a csodás hang is.
Hogy mennyibe fog kerülni? Amennyibe csak akarják, biztosan elkel az összes példány. És ez nem is baj, csak lássunk sok ilyet élőben.