Nem titok és nem is meglepő, hogy alig egy év alatt hatvan százalékkal nőttek meg az elektromos autó eladások világszerte, ezért a VW-konszern sem tolhatja tovább az elektromos típuscsalád bevezetését.
Jó pár éve csepegtetik már az információkat, újabbnál-újabb tanulmány-modellekkel szondázzák a közönség reakcióit a nagy autókiállításokon és most végre úgy néz ki, hogy összeállt az a vadonatúj – ID névre keresztelt – modellcsalád, amelynek 2020-as bevezetésétől várják azt, hogy jelentős piaci részesedést szereznek majd a szegmensben. Erre minden okuk megvan, mert bár a Tesla eladásai is nőnek, de a gyártási kapacitásuk véges, míg a hatalmas, német konszern szinte számolatlanul képes ellátni a piacot tisztán elektromos autóival.
Thomas Ullbrich, a VW villanyautó részlegének vezetője szerint négy típus áll készen (vagy jár a fejlesztés végső fázisában) a piaci bevezetésre, egyedül a logisztika és a gyártósorok átállása kerül némi időbe, de 2020-ra minden készen áll. Az akkumulátor-beszállító partnerek képesek ellátni az igényt, így az elektromos autók részére kifejlesztett új – MEB névre keresztelt – platformon mind a négy típus gyorsan gyártásba hozható.
Természetesen az alap-struktúra mind a négy esetében ugyanaz. Mélyen a platformban besüllyesztett akkumulátor-csomagok illetve egy-egy villanymotor elöl-hátul. A különbség a Teslával szemben leginkább az, hogy a tulajdonosoknak módjukban áll megválasztani az akkumulátorok kapacitását (pl. a Tesla Model 3 esetében ugyanannyi cella tartozik az alacsonyabb és a nagyobb teljesítményű kivitelekhez is, csaupán szoftveresen van korlátozva), így saját felhasználói profiljuknak megfelelőbben tudnak majd választani.
Az ID egy VW Golf méretű kompakt modell, az I.D. Crozz egy kisebb SUV az I.D. Buzz egy egyterű és az I.D. Vizzion, ami egyértelműen egy Tesla-ellenfél lesz. Érdekességük még, hogy alapból készen állnak majd az indukciós töltésre és a már kiépülőfélben lévő, 800 voltos töltőhálózaton 15 perc alatt nyolcvan százalékos szintre tölthetők, de kínálnak majd otthoni töltőt is meglepően alacsony – átszámítva százezer forint körüli – áron. Zwickauban egymilliárd eurós befektetéssel már épülnek a gyártósorok, ez mutatja azt, hogy a német giga-vállalat keményen beleáll a villanyautó-piacba.