Miután előző héten kémfotók szivárogtak ki róla, a franciák nem halogatták tovább az új Peugeot 208 leleplezését. Izgalmas külsővel és elektromos hajtáslánccal robban be a köztudatba.
A Peugeot 207-est váltó 208-as immár másodszor mutatkozik be a Genfi Autószalonon. Az új generáció szemmel láthatóan követi a márkánál mostanság uralkodó trendeket, ami természetesen egy minden eddiginél dögösebb kis franciát eredményez.
Az orr és a hátsó traktus formai elemei is az 508-nál bemutatott irányt követik, azaz itt is a fényszóróból lecsorgó nappali menetfényt és térhatású műanyaggal összekötött hátsó lámpatesteket találhatunk. Az összkép jóval gömbölydedebb és izgalmasabb, amivel egyértelműsíti a Peugeot, hogy a fiatalabb korosztályt célozzák meg vele.
Az új 208 esetében szintén fontos, hogy az új CMP platformra építették fel, így mintegy 30 kilóval könnyebb, ám feszesebb és csendesebb utazási élményt nyújt, mint eddig.
A motorpaletta kezdetben egy 1,2 literes 75 lóerős turbós benzinesből és egy 100 lovas 1,5 literes dízel egységből áll, ám később érkezik még egy 100 és egy 130 lóerős benzines is a kínálatba. Az utóbbi csak a nyolcsebességes automata váltóval lesz kérhető, a többinél viszont lesz manuális lehetőség is.
Talán a legfontosabb mozzanat az új generáció életében, hogy megjelenik a teljesen elektromos változat is e-208 néven. Ennek a padlólemezébe egy 50 kWh teljesítményű akkumulátor csomagot helyeznek el, ami egy 136 lóerős elektromotort lát el energiával. Ezzel a konfigurációval az elektromos kisautó a WLTP mérés szerint egészen jónak mondható 340 kilométeres hatótávval rendelkezik majd.