A tavalyi év még a 2018-as időszaknál is rosszabb adatokat produkált újautó értékesítés tekintetében. A világpiac zsugorodott, de azért voltak olyanok is, akik komoly mértékben tudtak tovább erősödni.
Az újautó eladások gyakorlatilag 2010 óta folyamatosan növekedtek világszinten egészen 2018-ig, amikor is megkezdődött a visszaesés. A tendencia azóta változatlan, 2019-ben ugyanis még a rossz előző évi szezonban tapasztaltaknál is kevesebb újautó talált magának gazdát.
Egészen pontosan 4,4 százalékos visszaesés tapasztalható, számszerűsítve pedig 90,3 millió adás-vételről beszélhetünk. A sztori érdekessége viszont, hogy például a Toyotának még ebben a helyzetben is sikerült 1,8 százalékos javulást felmutatnia, ezzel 10,24 százalékra növelve a piaci részesedését, ami továbbra is világelső pozíciót jelent. A második helyen a Volkswagen tanyázik, ám a németek szintén 1,8 százalékos változást értek el, csak éppen nem a jó irányba. A dobogó utolsó fokát a Ford mondhatja magáénak egy igencsak brutális, 7,8 százalékos visszaesést eredményező 2019-es év után.
Ugyan a listában hátrébb helyezkednek el, de a tavalyi év nyertesének nevezhető a BMW és a Mercedes is a maga 3,9 és 3,6 százalékos növekedésével, a Kia pedig annak örülhet, hogy éppen csak (0,3 százalékos felfelé mozdulás), de pozitív eredményt tudott felmutatni a konkurenciánál tapasztalható csökkenő tendencia ellenére.