Egészen új technológiával, elektromosan feltöltött festékszemcsékkel fényezi az autóit a Toyota a japán üzemekben. Ezzel nem csak környezettudatosabb, hanem gazdaságosabb is lett a folyamat.
Az autóipar fejlődése nem csak abból áll, hogy a járgányok egyre bonyolultabb elektronikával vannak felvértezve, hanem bizony a gyártási technológia fejlesztéséről sem szabad megfeledkezni. Ehhez járul hozzá most a Toyota egy egészen újszerű fényezési eljárással.
A japánok ugyanis egyes üzemekben nem a hagyományos szórópisztolyos módszerrel fújják le az autókat, hanem elektromosan feltöltött festékrészecskéket használnak. Ezt úgy érik el, hogy a „szórófejet” egy nagy sebességgel forgó barázdált injektorra cserélték fel. A porlasztott festék ide kerül be, majd elektromos töltést vesz fel a súrlódásnak köszönhetően, amit 10 centiméteres távolságból juttatnak a fényezendő felületre. Fontos, hogy az elektromos töltöttség mértékét a rendszer képes állítani, így lényegében elérhető, hogy a karosszéria íveit követve mindenhol egyenletes legyen a szemcsék lerakódása.
Az új technológia előnye, hogy jóval kevesebb festékanyag szükséges a munka elvégzéséhez, hiszen gyakorlatilag nincs „lepattanó” szemcse a felületről, ezzel gazdaságosabb és környezetkímélőbb is a folyamat.