Az amerikai izomautók értékesítése eléggé visszaesett a koronavírus járvány hatására, ám a neves trió egyik tagja az átlagnál is nagyobb veszteséget könyvelhetett el. Ez a Camaro, melynek eladásai a felére estek vissza.
Ahogy a világban szinte mindenhol, Amerikában is alaposan megsínylette az autópiac a koronavírus járványt. Az eladások visszaesése ráadásul az amerikai gyártású izomautókat is érintette, nem is visszafogott mértékben.
Érdekesség viszont, hogy a nagy trió, a Dodge Challenger, a Ford Mustang és a Chevrolet Camaro nem azonos mértékben sínylette meg a válságot. A Mustang például az amerikai piacra vetítve 27 százalékos visszaesést produkált a második negyedévben a maga 15717 darabos értékesítésével, míg a Dodge már a vásárlók 35 százalékát veszítette el a 9880 darabos megrendelés által.
Az időszak legnagyobb vesztesen egyértelműen a Camaro, amiből csak 6600 darabot sikerült eladni az utóbbi három hónapban, míg tavaly ugyan ebben az időszakban még 12433 darabra adtak le megrendelést a sportosabb vonalat kedvelő vásárlók. Ez egészen pontosan 46,31 százalékos visszaesés, ami egyben fájdalmas bevétel kiesést jelent a GM számára.
Furcsa viszont, hogy voltak Amerikában olyan sportkocsik is, melyek iránt éppen nőtt a kereslet ebben a kritikus időszakban, bár egyik sem hazai gyártású autó. A Mazda Miata (MX-5) ugyanis 2620 példányban kelt el, ami csaknem 10 százalékos javulást jelent egy év alatt, a Nissan 370Z pedig egészen elképesztő 24 százalékos növekedést produkált a maga 749 darabra leadott megrendelésével. Az import tehát ebben az esetben jelentős csapást mért az amerikai izomra.