A Renault-Nissan csoport költségcsökkentő csomagjának részét képezi a márkák közötti tevékenység megosztás. Ennek lesz köszönhető, hogy a következő Nissan Micra csak a nevében lesz Nissan.
A koronavírus okozta piaci változások komoly mértékben érintették a Renault-Nissan csoportot. A pár éve még piacvezető szövetség ugyanis komoly költségcsökkentésre kényszerült annak érdekében, hogy érdemben át tudják vészelni a mostani nehéz időszakot.
A költségcsökkentő csomagban található sajnos leépítés is szép számmal, illetve a termelést is 80 százalékra veszik vissza az elkövetkező időszakban.
Arra is rájött a Renault, hogy a siker kulcsa a márkák közötti összefogásban és a kompetencia szerinti tevékenység-megosztásban keresendő. Ez röviden annyit tesz, hogy jó lenne egymásnak nem konkurenciát állítani, a nagyobb pedig segítse meg a kisebbet, ha éppen arra van szükség.
Ez az oka annak, hogy a Nissan Micra következő generációját egy az egyben a sikeresebb és erősebb Renault fogja megcsinálni. A franciák tervezik meg, gyártják le, a Nissan csak az emblémát és a vásárlóközönséget adja majd hozzá.
A franciaországi gyártás egyébként nem lesz újdonság, ugyanis a jelenlegi generáció is egy francia üzemben készül. De a szóban forgó flins-i gyáregység a jövőben újrahasznosító üzemként működik majd, így kapóra jött a Nissan számára, hogy a Renault az egész feladat megoldását magára vállalta.