Bár pár hónappal ezelőtt még úgy tűnt, hogy a Ford játszi könnyedséggel teljesíti az Emissziós szabályozásokat, közben történt egy sajnálatos eset, tűzveszélyesség miatt le kellett állítani a paletta átlagot lenyomó hibrid Kuga értékesítését.
Az EU által meghatározott évről évre szigorodó emissziós szabályozások alapvetően határozzák ma meg az autógyártók életét és prioritását. A képlet egyszerű, ha nem teljesíted az előírt értéket a modellpalettád átlag CO2 kibocsátásával, akkor kő kemény bírságot kell fizetned minden egyes értékesített autó után.
Érthető tehát, hogy felértékelődött a károsanyag-kibocsátás értéke az autóipar életében, ráadásul olyannyira, hogy egy teljesen új piac nyílt meg általa, a CO2 kvóta piaca. Ez annyit tesz, hogy akinek a kínálata tele van elektromos és hibrid modellekkel, az pénzért megengedi, hogy más gyártó, aki egyedül nem tudná teljesíteni a célkitűzéseket, betársuljon hozzájuk, ezáltal az EU-s ellenőrzéskor a két paletta átlaga adja ki a végső értéket. A kvótakereskedelem jelen van és nagy erőkkel zajlik, most például a Ford fogja igénybe venni más jobban álló márkák segítségét.
Mindezt ráadásul nagyon gyorsan kell meglépnie a gyártónak, mert lassan vége az évnek és lezáródik egy vizsgált szakasz. Na de hogy jutott odáig a Ford, hogy vásárolnia kell CO2 kvótát, mikor év elején még büszkén hirdették, hogy ténylegesen meg tudnak felelni a kiírt szigorú értékeknek? Úgy, hogy közben történt egy nem várt esemény, a paletta átlagot alaposan lenyomó hibrid Kuga forgalmazását ugyanis be kellett szüntetni tűzveszélyesség miatt. A gyártó azóta is nyögi a visszahívást, ráadásul az átvizsgálás idejére a más piacokra tervezett hibrid modellek bevezetését is el kellett tolni.
A hibrid modell kiesésével tehát máris nem áll olyan jól a szénájuk, tehát rákényszerültek a kvótavásárlásra, ami ugyan nem lesz kis összeg, de még így is jobban járnak majd, mint ha autónként kéne kő kemény bírságot fizetni hosszú időn keresztül.