A Toyota C+pod egy kimondottan városi használatra kitalált elektromos kisautó, mely műanyag karosszéria elemekkel és igencsak visszafogott teljesítménnyel szolgálja ki az olcsó villanyosra vágyó vásárlókat. Egyelőre csak Japánban.
A világ egyes részein nem feltétlenül szükséges egy batár nagy SUV ahhoz, hogy a napi mobilitás megoldott legyen. Japánban például kimondottan nagy hagyománya van a pici és visszafogott teljesítménnyel felvértezett kei car kategóriának, mely természetesen most már elektromos formában is megtalálható a szigetországban.
A Toyota ugyanis kimondottan a helyi piac igényeire tervezte azt a C+pod elnevezésű járgányát, melynek karosszériája a kedvezőbb súly miatt műanyag elemekből épül fel, a hajtása pedig teljesen elektromos. Persze, itt nem kell Tesla szintre gondolni, az adókedvezményekkel járó kei car kategóriában ugyanis szigorú teljesítmény és méret/súly korlát van már évtizedek óta.
Ennek értelmében a japánok újdonsága is csak egy 12,5 lóerős elektromos motorral van felszerelve, mely az energiát a 9 kWh-s akkumulátor csomagból nyeri. Ezzel a kombinációval az apróság maximum 60 kilométeres óránkénti sebességgel tud közlekedni, a hatótávja pedig 150 kilométer. Persze, ez kevésnek hangzik, de városi használatra bőven elegendő. Gondoljunk csak bele, hogy a dugóban araszolva nem számít igazából a lóerők hada, egy átlagos városi környezetben mozgó ember pedig nem igazán vezet naponta 150 kilométernél többet.
Természetesen ilyen specifikációkkal a járgány árát is alacsonyan lehet tartani, ami jelen esetben 1,7 millió Yen, azaz nagyjából 4,6 millió forint.