hirdetés

Tervei vannak a Stallantisnak a Lancia márkával

Évek óta lényegében a túlélésért küzd a Lancia, ám úgy tűnik, hogy a PSA és az FCA összeolvadásából megszületett Stellantis még nem engedi el a kezét.

Az egykoron nagynevű olasz márka évtizedek óta tartó hanyatlásának az eredménye, hogy mostanság a Lancia már csak az olasz piacon volt elérhető egyetlen modellel, az Y városi kisautóval. Ez a mai világban, ahol egyes startup márkák is több országban is jelen vannak már, közel sem elegendő érthető módon a profithoz és a hosszútávú fennmaradáshoz. A Lancia tehát halott? Ez azért közel sem igaz, hiszen a PSA és az FCA összeolvadásából megszületett Stellantis továbbra is jelzi azt a jövőt érintő tervei között.

Egészen pontosan a Stellantis sajtótájékoztatóján a csoport prémium márkái közti felsorolásban tűnt fel a már-már elveszettnek hitt márka közvetlenül az Alfa Romeo és a DS mellett. Na de mit is jelenthet ez? Minimum azt, hogy még tervek vannak vele, azaz felmerült az esélye annak, hogy ismét globális prémium márka lehet egyszer a Lancia. Ez már csak abból is kikövetkeztethető, hogy a Stellantis első embere, Carlos Tavares nem a hosszútávon veszteséges és egyhelyben toporgó márkák híve, tehát ha valami készülődik a Lancia körül, akkor annak mindenképpen legalább európai szintűnek kell lennie.

Találgatás szinten felmerült még az is, hogy a Chrysler és a Lancia azonos palettával éled majd fel pár év múlva csak éppen az egyik az amerikai, míg a másik az európai vásárlókat célozza majd meg. Erre azonban még gyári megerősítés nem érkezett, de van benne valamennyi logika. A korábbi hírek ugyanis arról szóltak, hogy a veszteséges márkákat (pl Chrysler) nemes egyszerűséggel megszünteti majd Tavares, erre a szinte ponttá zsugorodott Lancia ott szerepel a jövő prémium márkái között. Lehetséges, hogy ezzel az új szemlélettel a Chrysler is megmenekül? A remény sugara mindenképpen megvan!

A Lancia vezetésével Luca Napolitano lett megbízva, aki egyben a Fiat és az Abarth igazgatója is az új felállásban.