Új gyáregységgel bővül a kínai Tesla Gigafactory. Egy újrahasznosító üzemben fogják ismét hadrafogható állapotra hozni az évek alatt elfáradt akkumulátor csomagokat.
A Reuters beszámolója világított rá arra, hogy a kínai hatóságoknak benyújtott dokumentumokból derült ki a Tesla legújabb gyárbővítési tervezete Shanghaj-ban. Az amerikai elektromos gyártó akkumulátor újrahasznosító üzemmel bővíti a helyi gyáregység portfólióját.
Érthető is a gyárak igyekezete ezen a fronton, hiszen az embereket és az iparágat egyre inkább foglalkoztatja az akkumulátorok jövőjének a kérdése. Mert hát rendben van, hogy a tervek szerint pár éven belül akkora villanyos invázióra számíthatunk, hogy elektron nem marad szárazon világszerte, na de ezek az autók előbb-utóbb elhasználják az őket éltető akkumulátor csomagokat. Ha ez megtörténik, nem lehet azokat csak úgy eldobni, hiszen rendkívül környezetszennyező alkatrészekről van szó.
A Tesla most benyújtott kínai újrahasznosítási tervezete lényegében a Volkswagen módszerével lesz azonos, azaz a hozzájuk visszaérkező energiatárolókat felújítják és pótolják az elhasználódott elemeket, hogy azokat ismét felhasználhassák, ezzel is csökkentve a növekvő kereslet által kialakított nyomást. „Célunk, hogy saját körkörös folyamatot hozzunk létre, amelyben minden egyes akkumulátorunk több mint 90 százalékát újra felhasználjuk”- nyilatkozta még az év elején Thomas Tiedje, a Volkswagen technikai tervezésért felelős igazgatója.
Nem a Volkswagen és a Tesla az egyetlen gyártó a piacon, akit már foglalkoztat az újrahasznosítás kérdése. A Nissan például abban látja a lehetőségeket, hogy az EV modelleket már kiszolgálni nem képes akkumulátorokat más energiatárolási folyamatokba fogják be, például napelemhálózatok telepítésénél hasznosítják azokat. Mert bizony az a tárolókapacitás, ami egy nagyteljesítményű elektromos autónak már kevés, a felmérések alapján egy komplett háztartásnak még több mint elegendő hosszú éveken keresztül!