Az Astra hatodik generációja hamarosan bemutatásra kerül és az Opel elérkezettnek látta az időt, hogy pár részletfotót szivárogtasson, melyekből kitűnik, mennyire radikálisan definiálják újra a kicsit beszürkült, tömegtermék Astrát.
Az L Astra immáron a Stellantissal közös, EMP2 (Eficient Modular Platform 2) padlólemezre épül, csakúgy, mint a Grandland X és természetesen a Vizor nevű új Opel-arcot kapja, melyet a széles maszk és az ultravékony, IntelliLux LED fényszóró ural. Érdemes megfigyelni a képeken nagyon finom és minimális illesztési hézagokat, kíváncsiak vagyunk, vajon a szériapéldányoknál is tudja-e tartani ezt a minőséget a gyártó, főleg most, hogy az egész gyártást Rüsselsheimbe költöztették (a brit Ellesmere Port és a lengyel Gliwice helyett). Az EMP-platformról árulkodik amúgy a jellegzetes géptető-vonal is, amely a sárvédőív tetején fut körbe.
A szögletes, határozott vonalú formaterv odabent is tetten érhető, a sofőr látómezejét – egészen a középkonzol vonaláig – a Pure Panel nevű kettős kijelző uralja melyet – hál Istennek – egy fizikai gombokat is tartalmazó klímapanel egészít ki. Így az Opel nem követte el azt a hibát, hogy erőből próbálja meg integrálni a létező összes kényelmi funkciót az érintőképernyőre, szembemenve akár a vezetésbiztonsággal vagy a felhasználó kényelmével is. A két képernyő ívesen fut, annyi látszik, hogy nem sikerült egy plexi vagy érintésérzékeny felület alá integrálni őket, így a törés a kettő között szemmel látható. Bár akár még azt is mondhatnánk, hogy illik a koncepcióba.
Az új L Astra elsőként egy plug-in hibrid verziókban érkezik a német piacra: a már jól ismert 180 lóerős, 1.6-os turbómotort egy 109 lóerős villanymotor egészíti ki, melyek együttes teljesítménye elsőkerékhajtású változatban 224 lóerő, összkerékhajtásúként megközelítőleg 300 lóerő lesz majd, utóbbi adja alapját majd az OPC változatnak is.
Természetesen megkapja a Corsa háromhengeres 1.2-es turbómotorjait is, ezek 110 illetve 130 lóerősek lesznek, ahogyan marad még egy 102 lóerős 1.5-ös HDi turbódízel-alternatíva is. Az igazi nagy ugrás azonban a több, mint 400 kilométeres maximális hatótávot ígérő elektromos változat lesz.