Az elektromos hajtások alkalmazása nem csak a személyautózás világában lehet használható alternatíva a jövőben, hanem bizony a teherszállításban is. Erre mutat rá legalábbis a Futuricum villanyos teherautó távolsági rekordja, amely egy töltéssel 1099 kilométert tett meg egy oválpályán.
Bár egyre nagyobb vitákat kavar a téma, az letagadhatatlan, hogy az autóipar gőzerővel robog a villanyosítás felé. Részben önálló akaratból, nagyobb részben pedig a szabályozások és a döntéshozók miatt. De, ha már így van, a résztvevők igyekeznek a legtöbbet kihozni a dologból és olyan területen kamatoztatni a technikai fejlődést, ahol komoly hatással lehet a dolog tényleg a környezetvédelemre. A teherszállítás pontosan ilyen terület!
Ezért a DPD Switzerland, a Continental és a Futuricum nevű cég összefogott, hogy megalkossanak egy olyan teherautót, mely könnyedén teljesíti tisztán elektromosan a városon belüli vagy annak környezetében adódó feladatokat. Ennek mintegy hat hónapja már, az átalakított Volvo tehergép pedig olyan könnyedén ingázott fél évig a Bázel-Zürich vonalon, hogy megfordult a cégek fejében, hogy meg kéne mérni, mennyit tud elmenni ténylegesen egy töltéssel a kamion.
Ez meg is történt Németországban a Continental tesztközpontjában Hannover mellett, ahol a 2,8 kilométeres oválpályán kezdtek el körözni 50 kilométeres óránkénti átlagsebességgel. A rekordfutamot váltásban két pilótával oldották meg 4,5 óránként cserélve. Meddig tartott ki a 680 kWh-s akkumulátor? 392 kör után fogyott ki belőle az akarat, ami azt jelenti, hogy hajszál híján 1100 kilométert sikerült letudni egyetlen töltéssel. Ez mire elég? Guinness rekordra!
Éles városi körülmények között persze nem jönne ki ez az eredmény, de már ha a körpályán steril körülmények között felmutatott hatótáv felét tudja a konstrukció, akkor már könnyedén ellátható vele minden feladat, természetesen nem nemzetközi szinten gondolkodva. Az más kérdés, hogy egy ilyen gigantikus akkumulátort nem két perc feltölteni, de megfelelő telephellyel, éjszakai pihentetéssel a mai gyorstöltős megoldásokkal már közel sem életképtelen a dolog.