A KIA tavaly leplezte le az új logóját, mely teljesen más stílust képvisel, mint az eddig használt. Az új megoldás úgy tűnik, hogy nehezen olvasható laikusok számára, mivel a bemutatás óta szignifikánsan megnőtt a Google keresések száma a „KN” márkára.
Ahogyan arról többször is beszámoltunk, a nagy logó megújítások korát éljük. A legtöbb gyártó igyekszik egyszerűsíteni az emblémáját, mások viszont teljesen új dizájnnal jelzik, hogy a nagy autóipari átrendeződések és változások korát éljük.
Az utóbbi kategóriába tartozik a KIA is, aki tavaly mutatta be új emblémáját alapvetően megváltoztatott küllemmel. Ezzel természetesen nincs is semmi baj, csak hogy azt nem vették figyelembe, hogy az olyan logóknál, mely írottan is feltünteti a márkanevet, nem árt, ha az írás továbbra is könnyen olvasható marad.
Most egy Twitter felhasználó mutatott rá arra, hogy valószínűleg baj lehet az embléma „olvashatóságával”, ugyanis a Google adatai szerint mióta bemutatták azt, rohamosan növekszik a neten a keresések száma olyan kulcsszavakkal, mint például a „KN márka” és „KN SUV”. Igen, az utca embere ezek szerint az egymásba olvadó I és A betűt nemes egyszerűséggel egy N-nek látja, még akkor is, ha az tükrözve van az eredetijéhez képest.
A statisztika rámutatott arra is, hogy a legtöbben Malajziában és Amerikában keresnek rá a „KN”-re, de ott van az első öt helyen Kanada és Anglia is. Mostanra már ott tart a dolog, hogy havonta átlag 30 ezres rákeresést produkál a jelenség.
A megújulás tehát jó dolog, de az embléma átalakításokkal nem árt gondolni azokra is, akik nem követik szorosan az autóipar változásait és történetét, mert szélsőséges esetben ezzel vásárlóktól is el lehet esni. Képzeljük csak el azt a csalódást, ha valakinek megtetszik az új Carnival Amerikában, de egyszerűen nem talál a környéken „KN” szalont….