A Tesla gyors árcsökkentési stratégiájára már több gyártó is válaszolt. Volt, aki ugyancsak elkezdte megnyirbálni az árakat, míg mások nem látják ezt egyelőre szükségesnek. Az utóbbi csoportba tartozik a Volvo is, akinek elmondása szerint sosem ment ilyen jól az elektromos biznisz, ezért semmi indok nincs az árak kozmetikázására.
Az elektromos autózás egyik nagy hátulütője a hatótáv kérdés mellett egyelőre egyértelműen az árazás. Elég ha megnézzük, hogy mennyibe kerül ma egy elektromos járgány és annak a benzines megfelelője és láthatjuk is azt a nem elhanyagolható szorzót, ami sok vásárlót tántorít el a vásárlástól. Az állami támogatások megszűnésével (ami éppen egyre több országban megtörténik) pedig még hangsúlyosabb lesz az ár kérdése a jövőben.
Ennek is köszönhető, hogy a Tesla nem is olyan rég drasztikus árcsökkentésbe kezdett, amire pár héten belül jött a Ford válasza, akik szintén lenyestek egy nem elhanyagolható részt a Mustang Mach-E árcédulájából. Na de most akkor jön a sorozatos elektromos árcsökkentést? Közel sem ez a helyzet.
A Volvo vezetősége például elzárkózik minden ilyen jellegű megnyilvánulástól, amit azzal magyaráznak, hogy tavaly minden eddigi rekordot megdöntött az elektromos autó eladások száma, azaz minden tizedik globálisan eladott Volvo tisztán elektromos volt. Mindezek mellett továbbra is tele vannak előrendelésekkel, azaz semmi értelme a csökkentésnek, ha így is veszik az autókat a vásárlók.
A Volvo mellett a Volkswagen is kijelentette már, hogy nem száll be az olcsósításba, hiszen megvan a maguk célközönsége, aki hajlandó kifizetni a most ismert árakat az elektromos autókért és nem igazán látják, hogy ez a jövőben változni fog. Na de kinek lesz a végén igaza? Hamarosan kiderül, de annyi biztos, hogy már idén januárban több mint 10 százalékot estek az elektromos eladások Németországban, miután a kormány számtalan eddig létező kedvezménytől fosztotta meg a villanyos jármű tulajdonosokat.