Az amerikai közlekedési hatóság szerint az ARC Automotive cég által gyártott légzsákok veszélyesek, ezért vissza kéne hívni minden egyes autót, amit ezekkel szereltek fel. Potom 67 millió járgányról van szó. A gyártó szerint semmi szükség visszahívásra.
Valószínűleg nincs olyan ember, aki az elmúlt pár évben nem hallott a Takata botrányról, azaz arról, hogy hibásan működő légzsákok miatt csaknem 100 millió autót kellett visszarendelni a szervizekbe, aminek köszönhetően a japán gyártó pillanatok alatt csődbe is ment.
Most úgy tűnik, hogy egy újabb szereplő lép be a botrányok körébe, név szerint az ARC Automotive. Az amerikai közlekedési hatóság ugyanis arra mutatott rá, hogy az általuk gyártott légzsákpatronok rendellenesen működnek sok esetben, azaz nem felfújják a légzsákokat, hanem inkább nemes egyszerűséggel felrobbannak. Eddig legalább kilenc olyan esetre sikerült rámutatni, ahol maga a légzsák okozott sérülést, egy esetben sajnos meg is halt a baleset elszenvedője.
Hogy mennyire komoly mértékű az ügy, arra az mutat leginkább rá, hogy az NHTSA szeretné arra kötelezni a gyártókat, hogy minden egyes, 2018 előtti ARC Automotive légzsákkal szerelt autót hívjanak vissza a szervizekbe. Ez nem elhanyagolható 67 milliós példányszámot jelent 12 márka berkein belül.
Az ARC Automotive egyelőre teljes mértékben ellen áll az NHTSA javaslatának, mivel szerintük a helyszíni vizsgálatok nem fedtek fel ténylegesen gyártási hibákat a légzsákokkal kapcsolatban.