A Renault alaposan újragondolta a legnagyobb áruszállítóját, mely nem csak a kategória legjobb légellenállási együtthatójával rendelkezik most már, hanem a piac minden igényére kínál alternatívát hajtásláncok tekintetében.
A Renault Master jelenlegi generációja immár 13 éve a piacon van, ami igencsak hosszú modellciklusnak számít ma már. Most viszont a franciák bejelentették a világ egyik legsikeresebb áruszállítójának a következő generációját, mely most is próbál a piac összes létező igényének megfelelni.
Először is az autó nem csak dizájn tekintetében letisztult, hanem tényleg mindent elkövettek a gyáriak, hogy csökkentsék azt a légtömeget, amit maga előtt tol a Master menet közben. Ennek értelmében rövidebb lett az orra, jobban bedöntötték a szélvédőt és valamivel keskenyebb a karosszéria végződése, aminek köszönhetően sikerült elérni, hogy a modell a kategóriában a jelenlegi legjobb légellenállási együtthatóval rendelkezik.
Ez már csak azért is fontos, mert a Master új generációjának mindegyik hajtáslánc-típusa profitál a dologból. A dízel paletta esetében például 38 g/km-el kevesebb a CO2 kibocsátás, amivel már sikerül beférni a 200g/km-es határérték alá, az elektromos példányok pedig értelemszerűen nagyobb hatótávot képesek így felmutatni.
Na de pontosan hogyan is néznek ki a hajtásláncok? A dízel frontot a Blue dCi kínálat képviseli 105, 130, 150 vagy 170 lóerős teljesítménnyel, az erőátvitelről pedig gondoskodhat manuális vagy automata váltószerkezet is, utóbbi esetben kilenc fokozatos kivitelben.
Villanyos vonalon egymotoros lehetőség létezik csak, de ez elérhető 130 vagy 143 lóerős teljesítménnyel is, melyhez 300 Nm elektromos nyomaték párosul. A gyengébb alternatíva 40 kWh-s akkumulátorral van szerelve, ami gyári adatok szerint 180 kilométeres hatótávot biztosít, az erősebb változat azonban már egy jóval combosabb, 87 kWh teljesítményű akksival érkezik a megrendelőkhöz az áruszállítás területén is egészen elfogadható 410 kilométeres hatótávval. Ez utóbbi a 130 kW DC gyorstöltést is támogatja, illetve képes a saját akksijából árammal ellátni bármilyen külső eszközt, illetve a hálózatba visszatáplálás is elérhető funkció.
Mindezek mellett az új Master elérhető lesz hidrogén-üzemanyagcellás, azaz FCEV hajtással is, ám ennek a technikai specifikációit egyelőre nem leplezték le a franciák.
Ami fontosabb, hogy az autó rengeteg karosszériaváltozatban válik majd rendelhetővé, egészen pontosan 40 variánssal számolhatnak a vásárlók már a premier idején is. Ezeknél a gyártó nem csak a karosszéria hosszával játszik, hanem a magasság és belső elrendezés is hozzáigazíthatók a céges elképzelésekhez.
Az új modell a Renault francia üzemében készül majd Batily mellett, az első példányok megérkezése pedig jövő tavasszal várható jelen állás szerint.