A BYD almárkájaként üzemelő Denza is szerencsét próbál az európai piacon. Egy kisbuszt hoznak, mely a luxusra vágyó vásárlókat célozza meg.
A BYD neve már ismerősnek cseng mindenkinek, ám a kínai gigacég almárkáit még nem igazán ismerik az európai vásárlók. Ez szépen lassan megváltozik, hiszen az anyacéggel együtt folyamatosan szivárognak be a szóban forgó almárkák is.
Most például az a Denza jelenik meg az itteni piacon, mely még 2010-ben jött létre a BYD és a Mercedes összefogásából, mára pedig már 90 százalékos részesedése van benne a kínaiaknak. Ehhez a márkához tartozik a D9 néven piacra dobott kisbusz is, mely az ázsiai vásárlók számára már két éve elérhető, nemsokára viszont bizonyos európai országban is elérhetővé válik.
A jellegzetes formai dizájnnal rendelkező busz ráadásul egyenesen a prémium kategóriát célozza meg a magángépekre emlékeztető belső kialakításával, hűthető-fűthető masszázsfoteljeivel, beépített hűtőjével és a hátul ülők szórakoztatását biztosító képernyőkkel.
A buszhoz többféle hajtáslánc érhető el Kínában. Az egyik egy 1,5 literes benzines erőforrásra épülő hibrid rendszer, mely belépő szinten az első kerekeket hajtja meg és 296 lóerős összteljesítménnyel rendelkezik, ám az összkerekes variáns esetében már 400 lóerőről is beszélhetünk.
A tisztán elektromos D9 308 lóerőt képes leadni egymotoros elrendezésben ám két motorral már 369 lóerővel gazdálkodhat a sofőr. A motorok minden esetben egy 104 kWh-ás akkuból nyerik az energiát, mely a gyártó információi szerint 600 kilométer körüli elektromos hatótávot eredményez.
Árazásról egyelőre még korai beszélni, de átszámolva, a kínai piacon a 20 millió forint feletti árkategóriát képviseli a Denza D9.