hirdetés

Neves klasszikusokat mutatott be villanyos hajtással a Lynx Motors

Két ismert klasszikusból csinált elektromos járgányt a Lynx Motors. A Ford GT és a DeLorean modern átirata egyaránt impozáns adatokkal rendelkezik.

A restomod átalakítások világában nem ritka, hogy legendás klasszikusokhoz nyúlnak hozzá a mesterek. Sőt, az irányzatnak pont az a lényege, hogy minél megdöbbentőbb hatást érjenek el a régi vasak modern technikával felvértezésével. A Lynx Motors is erre törekedett amikor megalkották a Ford GT és a DeLorean DMC-12 átültetésüket.

A GT1e esetében ráadásul eredeti alvázakat és karosszériaelemeket szereztek be, majd egy hathatós átalakítás után beszerelték a modern alkatrészeket. Így például a fényszórók is LED-esek, illetve a gyártó elmondása szerint belül is mai infotainment és digitális megoldásokkal találkozhatunk.

A lényeg azonban nem ez, hanem a hajtáslánc, mely összesen négy elektromos motorból áll, a rendszer összteljesítménye pedig 2400 lóerő. Ezzel a GT1e egészen elképesztő 1,5 másodperces 100-as sprintet tud felmutatni, a végsebességét pedig 515 kilométeres óránkénti tempóban határozták meg. Hatótáv? A kocsi tudását kihasználva valószínűleg igen hamar le lehet meríteni a 100 kWh teljesítményű akkumulátort, de ha visszafogjuk magunkat, akkor akár 400 kilométert is el lehet autózni a brutális szupersportkocsival.

Na de, hogy sikerült az időutazás a DeLorean esetében? Erről már kevesebbet árult el a Lynx, de itt is LED-es fényszórókkal és modernizált belső térrel találkozhatunk, illetve olyan aktív balesetmegelőző funkciók is megjelentek, mint például az oldalirányú forgalmat is néző védelem vagy a kipörgésgátló.

Itt szintén egy négymotoros konfigurációval találkozhatunk, de lóerő adatokat egyelőre nem árult el a gyártó. Csupán annyit lehet tudni, hogy a 70 kWh teljesítményű CATL akkumulátor 400 kilométeres hatótávot biztosít, míg a 100-as sprintet kevesebb mint 4 másodperc alatt teljesíti a modern-retro különlegesség.

Azt nem árulta el a Lynx, hogy milyen árazással bírnak a gépek, illetve mikortól várják a megrendeléseket, csupán annyit kötöttek ki már most, hogy a GT1e mindösszesen 27 példányban készül majd el, a DMC-EV-ből pedig 100 darabot raknak majd össze.