A kínai Leapmotor nemsokára megjelenik az európai piacon is, ráadásul egyből két elektromos modellt is kínálnak majd a vásárlóknak a Stellantis segítségével. A kis T03 a Dacia Spring ellenfele lesz, míg a C10 a Tesla Model Y olcsóbb alternatívája lehet.
Alig pár hónappal ezelőtt reppent föl először a hír, hogy a kínai Leapmotor a Stellantis segítségével megveti a lábát az európai piacon is. Lesz ebből valami? Úgy néz ki, hogy nagyon is lesz, ugyanis újabb fontos részletek derültek ki az üggyel kapcsolatban.
Kiszivárgott ugyanis, hogy nem is egy, hanem két modelljüket is elérhetővé teszik az itteni vásárlók számára, ráadásul ezek árazását is meghatározták már.
A belépő szintet a kis T03 jelenti, mely Kínában már 2020-óta elérhető. Lényegében egy Dacia Spring méretű és stílusú autóról van szó, melyet a tervek szerint 18 900 eurós, azaz 7,2 millió forintos induló árral lehet majd megvásárolni. Meghajtásáról egyetlen elektromos motor gondoskodik 95 lóerős teljesítménnyel, a 37,3 kWh-s akkumulátor pedig maximum 265 kilométeres hatótávot engedélyez.
Sokkal újabb és komolyabb autó a C10, mely tavaly debütált a hazai piacon, méretét tekintve pedig a Tesla Model Y vetélytársának tekinthető majd. Főleg annak tekintetében, hogy árban jóval rálicitál az amerikai elektromosra, a tervezett ára ugyanis 36 400 euró, azaz 14 millió forint lesz.
Ebben az esetben már 218 lóerőt képes leadni az elektromos motor, az energiát pedig egy 69,9 kWh teljesítményű akkumulátor biztosítja, a hatótáv pedig 420 kilométerre tehető a gyári adatok szerint.
Érdekesség még, hogy nem csak elérhetővé teszi a két modellt Európában a Leapmotor, hanem ezek közül az egyik gyártásáról itt is gondolkodik. A T03 ugyanis nem máshol, mint a Stellantis lengyel üzemében, Tychy-ben készül majd az itteni vásárlók számára.