Az Nvidia szerint a teljesen önvezető autók kora még várat magára, és a technológia biztonságos, megbízható bevezetése csak a következő évtizedben válhat valósággá. Bár az önvezető rendszerek egyre fejlettebbé válnak, a felelősségteljes hozzáállás és a szigorú tesztelés kulcsfontosságú a jövőbeni sikerhez.
Ha azt remélted, hogy hamarosan teljesen önvezető autók furikáznak majd kényelmesen és biztonságosan össze-vissza a világban, lehetséges, hogy csalódni fogsz a legújabb fejlemények miatt. Az Nvidia, amely az önvezető technológiák egyik legnagyobb szereplője szoftveres és hardveres fronton egyaránt, úgy véli, hogy a valóban sofőr nélküli autók sokkal távolabb vannak, mint azt néhány ígéret sugalljam és biztosan nem várhatók ebben az évtizedben, Elon Musk gyakran ambiciózus kijelentései ellenére sem.
Ali Kani, az Nvidia autóipari részlegének vezetője szerint a teljes autonómiát kínáló autók „nem jelennek meg ebben az évtizedben”. Kani úgy véli, hogy ezek inkább a következő évtized csodái lesznek: „Nem állunk közel. Ez rendkívül nehéz feladat.”
Bár elismeri, hogy a közelgő önvezető rendszerek jelentősen fejlettebbek lesznek a jelenlegieknél, hangsúlyozza a lassú, körültekintő fejlesztési folyamat fontosságát. Egy ilyen komplex technológia elhamarkodott bevezetése súlyos biztonsági következményekkel járhat, és az egész iparág hírnevét is veszélyeztetheti.
Kani az Autocar magazinnak adott interjújában kiemelte, hogy az önvezető autók szoftverfejlesztése gyors ütemben változik: „A szoftver, amin most dolgozunk, teljesen más, mint amit tavaly fejlesztettünk. Most már olyan nagy nyelvi modelleken dolgozunk, mint a ChatGPT videós verziója, és senki nem foglalkozott ilyesmivel az autóiparban három évvel ezelőtt.”
Ezek az új modellek sokkal nagyobb számítási kapacitást, nagyobb memória-sávszélességet, több szenzort (például lidar és radar) igényelnek. Emellett redundáns algoritmusokra van szükség a biztonság érdekében, amelyeknek párhuzamosan kell futniuk, ami tovább növeli az igényelt számítási teljesítményt.
Az új generációs önvezető rendszerek számos tekintetben különböznek majd a jelenlegi technológiáktól. Míg a mai rendszerek előre megtervezett szabályokat követnek, ami gyakran „rángatózó viselkedést és szellemfékezéseket” eredményez, a jövő autói képesek lesznek tanulni a vezetési viselkedéseket. Ezáltal sokkal „nyugodtabban és simábban” fognak közlekedni, hasonlóan az emberi sofőrökhöz.
„Az iparágnak lassan kell haladnia ezzel. Ha egy cég hibázik, az egész iparágat évekre visszavetheti. Ezért a lehető legfelelősségteljesebben kell eljárnunk, és nem szabad megúszós , egyszerűbb megoldásokat alkalmaznunk. Csak akkor tehetjük meg, ha bizonyítottuk, hogy valóban biztonságos.”- összegezte a mondandóját az Nvidia-vezér.