Az Aston Martin mégsem mond le a manuális váltókról

Az elmúlt években a legtöbb prémium autógyártó fokozatosan száműzte a kézi váltót, helyette pedig gyorsabb, automatizált sebességváltókat szerelt autóiba, hogy csökkentse a köridőket növelje a komfortot. Azonban az utóbbi időben egyre nagyobb kereslet mutatkozik a manuális váltós sportautókra és szupersportautókra, amit úgy tűnik, az Aston Martin is észrevett.

Ha megnézzük manapság az autógyártók kínálatát, lényegében minden márka már csak szinte automata váltóval kínálja az újabb modelljeit. Ennek az oka a szakemberek szerint, hogy ezek a szerkezetek jóval gyorsabb váltást tesznek lehetővé, a fogyasztást is optimalizálják, illetve a vásárlók többsége is a komfortot helyezi előtérbe. Persze, ez nem minden szegmensben igaz, azok ugyanis, akik igazi sportkocsira vágynak, még manapság is szeretik maguk elvégezni a váltásokat.

Az elmúlt években a Porsche volt lényegében az egyetlen olyan gyártó, amely drágább sportautóit is kézi váltóval kínálta, beleértve a 911 GT3-at és az új 911 S/T-t. Most viszont az Aston Martin is beállhat a sorba, Adrian Hallmark, a márka vezérigazgatója szerint ugyanis a brit márkának válaszolnia kell ezekre a az igényekre.

„Visszatérve arra a kérdésre, hogy hogyan fejlesszük az egyes modelljeinket, milyen irányba vigyük őket: a sportosság és a valódi, purista sportautós élmény érdekében szükségünk van a kézi váltóra” – mondta a Motor1-nek adott interjújában.

Jelenleg az Aston Martin csak két, limitált szériás modelljét kínálja kézi váltóval: a Valiantot és a Valourt. Az utolsó elérhetőbb modell, amelyet kézi váltóval lehetett rendelni, a korábbi generációs Vantage volt, amely rövid ideig hatsebességes váltóval is kapható volt.

Hallmark nem árulta el, hogy melyik modell kaphat újra manuális váltót, és azt sem, hogy mikor érkezhet. Azt viszont egyértelművé tette, hogy az Aston Martin követni szeretné a Porsche stratégiáját, és egy adott modell többféle változatát is piacra dobhatja.

Az Aston Martin nemcsak a kézi váltókon dolgozik, hanem továbbra is fejleszti első elektromos autóját. Bár ennek a modellnek a premierjét ismét elhalasztották, és várhatóan csak az évtized végére érkezik, az autó különleges vibrációs rendszert kaphat, amely a belső égésű motorok érzését utánozza. Ez érdekes megoldás lehet azok számára, akik az elektromos autók sima, hangtalan vezetési élményét túl sterilnek tartják.