A neves autógyártók sorra lépnek vissza a teljes villanyosítástól, mások eleve nem is tervezték ezt. A Toyota sportos modelljeit fejlesztő Gazoo Racing a jelek szerint még sokáig kitart a belső égésű motorok mellett, ráadásul a manuális váltókat sem akarják elengedni.
A Toyota Gazoo Racing modellcsaládja az egyik utolsó bástyája a belső égésű motorral szerelt teljesítményorientált autóknak egy olyan világban, amely mostanság picit lelassulva ugyan, de halad az elektromos hajtások elterjedése felé. Az olyan modellek, mint a GR86, a GR Corolla és a GR Supra, szilárd helyet biztosítottak a Toyotának a sportautók piacán. Maga az anyacég ugyan fokozatosan az elektromos hajtás irányába mozdul, a sportos GR modellcsalád egyelőre nem mond búcsút sem a benzinmotoroknak, sem a kézi váltóknak.
„A belső égésű motorok és a kézi sebességváltók még nagyon-nagyon sokáig velünk maradnak” – nyilatkozta Sean Hanley, a Toyota egyik vezetője Ausztráliában a CarSales számára. Egy olyan világban, ahol az autós hírek többsége az elektrifikációról és a korlátozásokról szól, ez a kijelentés igazi felüdülést jelent.
Az elmúlt években a GR Supra, GR Corolla és GR86 folyamatosan erősítették a Toyota hírnevét az autórajongók körében. A jelek szerint ez a trend a közeljövőben is folytatódik, hiszen a benzines motorok és a manuális váltók továbbra is a Toyota teljesítménystratégiájának kulcsfontosságú elemei maradnak.
Hanley egyértelművé tette, hogy a GR márka saját útját járja. „Még akkor is, amikor az elektrifikáció felé haladunk, továbbra is van lehetőség kielégíteni a vérbeli autósport-rajongók igényeit. Ezek az emberek nem tűnnek el a világból” – mondta. Elhangzott az is, hogy a Toyota nem fog mesterséges kipufogóhangokat beépíteni egy elektromos prototípusba, hogy azt sportautónak érezzük.
Hozzátette: „Miközben a többi modellünk jövőbeli elektrifikációjára összpontosítunk, a GR modellcsaládnál továbbra is a hangokról, az illatokról és a belső égésű motor valódi érzéséről lesz szó – arról a pattogásról, durrogásról és élményről, amit mindannyian szeretünk.”
Fontos megjegyezni, hogy Hanley nem volt dogmatikus a Toyota teljesítményorientált modelljeinek jövőjét illetően. Elmondása szerint elméletileg akár egy sportos hidrogénhajtású modell is szóba jöhet a későbbiekben.
Még akkor is, amikor a vállalat végül valamikor majd elektromos sportautók fejlesztésébe kezd, meg kívánja őrizni azokat az alapvető értékeket, amelyek a GR modelleket vonzóvá teszik: a nyers teljesítményt és a valódi vezetési élményt. Hanley hangsúlyozta, hogy a GR márka a jövőben is minden autórajongó és teljesítménykedvelő számára kínál majd izgalmas modelleket.