1000 lóerős hibridként térhet vissza az Audi R8

Az Audi R8 tavaly búcsúzott a palettáról egyelőre utódmodell nélkül. Aztán nem sokkal később kiderült, hogy a gyáriak mégis dolgoznak az utódon, mely az első információk szerint teljesen elektromos lett volna, most viszont már egy hibridről van szó, természetesen ismét Lamborghini kötődéssel.

Az Audi R8 tavaly búcsúzott a palettáról, méltó utód nélkül. Bár kezdetben úgy tűnt, hogy a márka egy teljesen elektromos szupersportautóval áll elő, a legfrissebb hírek szerint a következő generációs R8 inkább a plug-in hibrid technológia felé mozdul el, és a Lamborghini Temerario alapjaira épül majd.

Az R8 2006 és 2024 között volt gyártásban, ezalatt összesen 45 949 példány készült belőle. Az első generáció technikai rokonságban állt a Lamborghini Gallardóval, míg a második a Huracánnal osztozott a műszaki alapokon. Mindkét változat szívó V10-es erőforrást kapott, ezzel az Audi Sport kínálatának csúcsát jelentették.

Az Autocar értesülései szerint a harmadik generációs R8 fejlesztése már túllépett a megvalósíthatósági tanulmány fázisán, és várhatóan 2027 végén mutatkozhat be. Ez ellentmond a korábbi híreknek, amelyek egy teljesen elektromos utódról szóltak, amely a VW-csoport készülő SSP-platformjára épült volna. A legújabb információk szerint azonban az Audi új szupersportautója egy plug-in hibrid hajtásláncot kap.

Az elektromos rásegítésű erőforrás állítólag a Lamborghini Temerario-val közös fejlesztés lesz, akárcsak az alumínium térváz és az elektronikai rendszer, ezzel is tovább erősítve a két márka együttműködését.

A Temerario egy dupla turbós 4,0 literes V8-as motort használ, amelyhez három elektromos motor is csatlakozik, így az összteljesítmény 920 lóerő. Sőt, egy még erősebb változatról is hallottunk már pletykákat, amely több mint 1000 lóerőt kínálhat majd. Ezekkel az adatokkal az új R8 minden idők legerősebb és leggyorsabb Audi közúti modellje lehet, még a teljesen elektromos RS e-tron GT Performance-t is felülmúlva.

Ahhoz, hogy az új R8 megkülönböztesse magát Lamborghini testvérmodelljétől, az Audi Sport állítólag a mindennapi használhatóságra helyezi a hangsúlyt. Ez azt jelenti, hogy a modell olyan prémium sportautókkal veheti fel a versenyt, mint a Porsche 911 csúcsváltozatai vagy a Mercedes-AMG GT.

Akárcsak az előző generációk esetében, az R8 várhatóan egyedi külső és belső dizájnt kap, és Coupe valamint Spyder változatban is elérhető lesz.

A gyártás a korábbi modellekhez hasonlóan a németországi Böllinger Höfe üzemben történhet. Nagy esély van arra is, hogy az Audi Sport versenyváltozatokat is fejleszt majd az új R8-ból, folytatva a típus motorsport-hagyományait.