A Mercedes olyan fejlesztések során dolgozik, melyek élhetőbbé tennék az elektromos autózást a jövőben. Ide tartozik például a napenergiát hasznosítani képes fényezés és a programozható mikrokonverter telepítése az akkumulátorcellába is.
A Mercedes-Benz új irányba tereli az elektromos autózás jövőjét: a német prémiumgyártó egy olyan speciális, úgynevezett napelemes fényezés fejlesztésén dolgozik, amely ideális körülmények között évente akár 14 000 kilométernyi hatótávot képes biztosítani, kizárólag napenergiából.
Ez napi szinten körülbelül 39 kilométert jelent, amellyel csökkenthető a töltési igény, különösen rövid, városi utak esetén. A technológia lényege, hogy a karosszéria felületére egy ultravékony, aktív fotovoltaikus réteg kerül, amely 20 százalék feletti hatásfokkal termel áramot, és ezzel közvetlenül támogatja a jármű energiaellátását. A koncepció még fejlesztés alatt áll, de a Mercedes célja, hogy a technológiát a jövőbeli sorozatgyártású modellekbe is beépítse.
A napenergia mellett a Mercedes más területeken is radikális újításokat tervez. A gyártó olyan programozható mikrokonvertereken dolgozik, amelyeket közvetlenül az akkumulátorcella szintjén lehet telepíteni. Ezek a megoldások lehetővé teszik az egyes cellák feszültségének és teljesítményének egyedi szabályozását, így a járművek állandó 800 voltos magasfeszültségű kimenetet biztosíthatnak, függetlenül az akkumulátor töltöttségi vagy egészségi állapotától. Ennek köszönhetően nemcsak a hatótáv és a teljesítmény javítható, de a kétirányú töltés és a moduláris építkezés is új szintre emelhető.
A fékrendszerek területén is újítás várható: a Mercedes egy olyan fenntartható fékmegoldást tesztel, amely már nem a kerekeknél található. Az új fék egy zárt motor-váltó egységbe integrált rendszerként működik, amely szinte teljesen kopásmentes, nem rozsdásodik, gyakorlatilag nem bocsát ki részecskéket és extrém terhelés esetén sem veszít hatékonyságából. Emellett csendesebb is, ami szintén hozzájárul az általános komforthoz.
A Mercedes emellett a kanadai Waterloo Egyetemmel közösen dolgozik a neuromorf számítástechnika területén. Ez a technológia az emberi agy működését utánozza, és lehetővé teheti, hogy a mesterséges intelligencia-alapú rendszerek sokkal gyorsabban és energiahatékonyabban dolgozzanak. A cél az, hogy a járművek szenzorai és vezérlőegységei még rossz látási viszonyok között is azonnal felismerjék az útjeleket, a sávokat és más közlekedőket.
A Mercedes tehát nem csupán a hatótáv növelésére törekszik, hanem komplex módon közelíti meg az elektromos autózás problémaköreit, az energiamenedzsmenttől kezdve a fenntartható alkatrészeken át a mesterséges intelligenciáig.