Virtuálisan már vezethető az Opel legújabb sportos tanulmánya

Az Opel bemutatta legújabb, futurisztikus tanulmányát, amely nem a közutakra, hanem a videojátékok világába készült. A Corsa GSE Vision Gran Turismo egy kifejezetten a Gran Turismo 7-hez tervezett koncepciómodell, amely azt demonstrálja, milyen lenne egy extrém teljesítményű, tisztán elektromos hot hatch a digitális aszfalton.

A mérnökök nem fukarkodtak a technológiával: a koncepció két elektromos motorja – egy az első, egy a hátsó tengelyen – összesen 800 lóerőt (588 kW) és 800 Nm nyomatékot ad le. Ráadásul egy rövid ideig elérhető túltöltés (overboost) funkció további 80 lóerőt szabadít fel, négy másodpercre, mindössze 80 másodpercnyi visszatöltési idővel.

Ez a teljesítmény egészen elképesztő menetdinamikát eredményez: a virtuális Corsa 2,0 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége pedig 320 km/h. Az energiaellátásról egy 82 kWh-s akkumulátorcsomag gondoskodik, miközben a mindössze 1 170 kilogrammos tömeg kiemelkedően kedvező érték ebben a teljesítménykategóriában.

Megjelenésében az Opel Corsa GSE Vision GT messze eltér a széria Corsától. Szélesített kerékjáratok, hatalmas hátsó szárny, hangsúlyos diffúzor és az Opel Vizor legújabb változata gondoskodik a sportos kiállásról. A karosszéria alacsonyabb és szélesebb, mégis megőrzi az alapmodell arányait.

A beltér is egyértelműen a versenypályák világát idézi: könnyített pilótaülés, hatpontos biztonsági öv, versenyövek és élénk színű kárpitok jellemzik. Egyedi megoldásként a műszerfalba és az ajtópanelbe épített fényjelzéses figyelmeztetőrendszer segíti a sofőrt a holttér figyelésében.

Az Opel megerősítette, hogy a Corsa GSE Vision Gran Turismo nem kerül sorozatgyártásba, kizárólag a Vision GT program részeként született. Ugyanakkor a koncepció előrejelzi a GSE almárka jövőbeni irányát. Ez a vonal már most is fejlődik: például a nemrég bemutatott Mokka GSE 278 lóerős elektromos hajtással rendelkezik, és 5,9 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/h-ra.

A jelenlegi, hatodik generációs Corsa 2026-ban váltás előtt áll, az új modell az STLA Small platformra épül majd, és továbbra is elérhető lesz benzines, lágyhibrid és tisztán elektromos változatban. Bár a sorozatgyártású verzió várhatóan jóval visszafogottabb lesz, bizonyos dizájnelemek – például a karcsúbb Vizor-hűtőmaszk – akár át is öröklődhetnek ebből a látványos tanulmányból.