Az Analogue Automotive bemutatta legújabb restomod projektjét, a VHPK Lotus Elise-t, amely az első generációs Elise (S1) radikálisan átalakított változata. A brit műhely célja, hogy a klasszikus modell szellemiségét megőrizve új szintre emelje a vezetési élményt – mindenekelőtt a tömegcsökkentés révén.
Karbon mindenhol – így lesz 600 kilogramm
A VHPK saját tömege mindössze 1 323 font, vagyis körülbelül 600 kilogramm. Ez szinte fele annak, amit egy mai sportautó – például a Toyota GR86 (1 276 kg) vagy a Mazda MX-5 – nyom.
A drasztikus súlycsökkentést teljes karbonkarosszéria, karbonburkolatok, sőt karbon féktárcsák és kerekek teszik lehetővé. Az autó szinte minden részletében a minimális tömegre törekedtek.
Középre helyezett ülés
A belső térben az egyik legnagyobb újdonság a középre pozicionált vezetőülés. Ez nemcsak látványos megoldás, hanem a súlyelosztást is javítja, emellett visszautal a korai Elise-versenyautókra, ahol szintén hasonló elrendezést alkalmaztak.
Motor és teljesítmény
A motorháztető alatt az eredeti Rover K-series blokk dolgozik, nem a későbbi Toyota vagy Honda erőforrások, amelyeket gyakran választottak átépítésekhez.
A teljesítményadatok figyelemre méltóak: 250 lóerő a VHPD („Very High Performance Derivative”) specifikáció szerint. Ennek köszönhetően az autó teljesítmény-tömeg aránya közel 400 LE/tonna, ami a szuperautók szintjére emeli.
Limitált széria
A VHPK Elise kizárólag 35 példányban készül, így erősen limitált és gyűjtői darab lesz. Az ár egyelőre nem ismert, de a karbonintenzív felépítés és a kézműves kivitel alapján biztosra vehető, hogy a szuperautók kategóriájában mozog majd.