Olcsóbb Koenigsegg???

A Goodwood Festival of Speed nemcsak a lóerőkről szól, hanem a merész gondolatokról is. Itt árulta el Christian von Koenigsegg a CarBuzz csapatának, hogy eljátszott a gondolattal: mi lenne, ha a márka nemcsak a milliárdosoknak szánt hiperautókat, hanem egyszerűbb, könnyebben hozzáférhető sportkocsikat is gyártana?

Ez óriási váltás lenne egy olyan cégtől, amely eddig arról volt híres, hogy évente mindössze néhány tucat mesterművet gördít le a gyártósorról – darabonként több millió eurós árcédulával. A mostani modellpaletta már teljesen elkelt, hiszen a Koenigsegg-élmény eddig tényleg a kiváltságosok világa volt.

Egy Porsche 911 vagy akár egy 718 Cayman árkategóriájában versenyző modell viszont teljesen új korszakot nyithatna a svéd manufaktúra történetében. „Ez hatalmas ugrás lenne ahhoz képest, ahol most tartunk” – vallja be maga Christian von Koenigsegg is. Mert bizony több száz, vagy akár több ezer példány legyártása teljesen más játék, mint kézzel összerakni pár tucat exkluzív csodát.

A szívében azonban mindig ott lapult a vágy a könnyű, játékos sportkocsik iránt. Mindennapi autója egy Mazda MX-5 – a világ egyik legikonikusabb roadstere –, nemrég pedig egy Toyota GR Yaris is helyet kapott a garázsában. Nem véletlen: ezek az autók a vezetés tiszta élményét adják, minden sallang nélkül.

Mi pedig csak szoríthatunk: milyen izgalmas lenne, ha a Koenigsegg nevét nemcsak a világ leggyorsabb hiperautóihoz, hanem egy elérhetőbb, mégis szenvedéllyel épített sportkocsihoz is társíthatnánk.