A BYD a Tokiói Autószalonon egyértelmű üzenetet küldött a világnak: maradnak a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátoroknál. Nem azért, mert ne tudnának mást, hanem mert szerintük ez jelenleg a legbiztonságosabb és legérettebb technológia az elektromos autókban.”
Li Yunfei, a BYD kommunikációs vezetője szerint sokan nincsenek tisztában azzal, mennyire különbözik egymástól az LFP és a népszerűbb NMC akkutechnológia. A legtöbb EV-tűzről szóló hír az utóbbihoz köthető, de a közvélemény ezeket gyakran összemossa.
Li egyszerűen fogalmazott:
„A biztonság alapvető. A biztonság a legnagyobb luxus.” Ezért a BYD minden jelenlegi és jövőbeni modelljébe alapból LFP-cellákat szerel.
Nem véletlen: Kína óriási EV-piaca mára gyakorlatilag átállt az LFP-re. 2025 első kilenc hónapjában több mint 490 GWh-nyi LFP-kapacitást telepítettek – ez már 80% fölötti piaci részesedést jelent.
A BYD szerint ez nem divat, hanem logikus következmény:
az LFP élettartama hosszabb, hőstabilitása sokkal jobb, és jóval kisebb az esélye a termikus elszabadulásnak, vagyis a tűzeseteknek.
Mi lesz a szilárdtest-akkukkal?
Sokan úgy gondolják, a szilárdtest-technológia lesz a nagy áttörés. A BYD szerint ez még messze van, ráadásul a jelenlegi LFP-megoldások már bizonyítottak: stabilak, olcsóbban gyárthatók, és a hideget is jobban viselik, mint azt sokan feltételezik.








