A Volkswagen dízelmotor-botrányának dübörgése közepette felszólalt a Peugeot vezetője is. Maxime Picat azzal vádolja a politikusokat, hogy önkényesen döntenek az autóipar környezetvédelemmel összefüggő technológiai kérdéseiben. Szerinte „kinyírták” a Peugeot egy új, rendkívül környezetbarát megoldását.
Aligha lehet félreérteni az időzítést: napok óta azzal van tele a világsajtó, hogy a Volkswagen egyik dízelmotorja csak úgy tudta teljesíteni az euro 6-oshoz hasonló amerikai környezetvédelmi normarendszert, hogy a gyártó trükközött a vezérlésével. A csalás miatt egyre magasabbra csapódó hullámok közepette mind gyakrabban hangzanak el olyan szakértői vélemények, amelyek szerint hovatovább lehetetlen az ésszerű költséghatárokon belül tejesíteni a mind szigorúbb környezetvédelmi előírásokat, és esetleg más motorok és más gyártók esetében is fény derülhet hasonló manipulációkra. Mindeközben akadnak olyan valóban „zöld” megoldások, amelyek nem csak a próbapadokon és a teszteken, hanem a gyakorlatban is csekély káros anyag kibocsátását tennék lehetővé – mégis süllyesztőbe kerülnek. Ilyen például a Peugeot Hybrid Air technológiája, amely sűrített levegő segítségével járulna hozzá a járművek elektromos hajtásláncának energia-ellátásához.
„Ha holnap milliókat költünk a Hybrid Air rendszer kifejlesztésére, de a kormány úgy dönt, hogy ad támogatást elektromos autókra és tölthető hibridekre, de a mi rendszerünkre nem, akkor egyszerűen megöli azt” – fogalmazott meglehetősen élesen Max Picat, a Peugeot vezérizgatója.
„A kormányok szeretnek nagyon ambiciózus célokat kijelölni a CO2-kibocsátás mérséklése terén – ami jó a bolygónk számára. Ez a dolguk, és ebben minden erőmmel támogatom is őket. Néha azonban – véleményem szerint túl gyakran – azt is hajlamosak megszabni, hogy milyen technológiát fejlesszünk. Ami nonszensz” – fogalmazott a brit Autocarnak a Peugeot-vezér arra célozva, hogy egyes technológiák támogatása (mások ellenében) lényegében azt jelenti, hogy szakemberek helyett politikusok döntenek fejlesztési kérdésekben. Ugyanakkor jelezte: a Peugeot nem tett le végleg a technológia gyakorlati alkalmazásának tervéről, ehhez azonban partnert szeretnének találni, hogy csökkentsék a (politikai) kockázatot.
„Finomítjuk a Hybrid Air technológiát, hiszen tudjuk, hogy működik. Terveztünk és építettünk egy ilyen meghajtású autót, teszteltük, és tudjuk, hogy a gyakorlatban is nagyon hatékony” – mondta Max Picat.
Mindezek ellenére egyelőre kénytelenek félretenni a tervet.